امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
چهارشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۳، ۰۱:۵۱ ق.ظ

شهیدان محمد صالحه و زهرا حسنی سعدی

🖇
در روزهای تلخ و غم‌بار شهادت حاج قاسم و سقوط هواپیمای اوکراینی، و شنیدن طعنه‌ها و زخم‌زبان‌هایی که داغ روی داغ دلمان تلنبار می‌کرد، شنیدن تنها یک خبر، کمی از بار دل‌هایمان سبک کرد.
مادر شهیدی از شهدای هواپیمای اوکراینی که فرزند و عروسش را از دست داده بود، بسیار محکم و قوی علیرغم همه کارشکنی‌ها و طعنه‌ها می‌گفت: «ما همچنان پشت سر نظام و رهبرمان محکم ایستاده‌ایم.»
دوست داشتم از نزدیک ببینمش. چند روز مانده به اربعین گذشته، در موکبی در همین حوالی، که او هرسال به یاد شهدایش، برای جاماندگان زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام، به همراه خانواده‌اش برپا می‌کند، توفیق زیارتش نصیبم شد. درست مثل تصوراتم بود.
شیرزنی قوی، محکم و باصلابت، و در عین حال لطیف و مهربان. با آغوشی باز مرا در کنارش پذیرفت.
می‌گفت: «من مادر دو شهیدم! من در این حادثه، تنها پسرم را از دست نداده‌ام؛ عروسم، مثل دخترم بود.»
محکم حرف می‌زد، بی‌تعارف؛ قوی بود، مثل کوه؛ اما لرزش دستانش که بعد از این اتفاق برایش عارض شده بود، به من فهماند که در قلب داغدار و جگر پاره‌پاره‌اش چه می‌گذرد...
مادر شهیدان نخبه، «محمد صالحه» و «شهیده زهرا حسنی سعدی» امروز سفره‌دار ماست...

✈️🔥
نام و نام خانوادگی شهید: محمد صالحه
تولد: ۱۳۶۶/۲/۱۹، اهواز.
شهادت: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸، سقوط هواپیمای اوکراینی.
گلزار شهید: قم، حرم حضرت معصومه سلام الله‌علیها، ضلع شرقی صحن امام رضا علیه‌السلام، حجره شهدای پرواز.
🕊

نام و نام خانوادگی شهیده: زهرا حسنی سعدی
تولد: ۱۳۷۳/۹/۷، کرمان.
شهادت: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸، سقوط هواپیمای اوکراینی.
گلزار شهید: قم، حرم حضرت معصومه سلام الله‌علیها، ضلع شرقی صحن امام رضا علیه‌السلام، حجره شهدای پرواز.
🕊

✈️🔥
📚 همراه فرشته‌ها

محمد کنار جسد سوخته‌اش نشسته بود. گیج بود. چیز مبهمی یادش آمد؛ هواپیما در آسمان آتش گرفته و سقوط کرده بود. در تاریک و روشن صبح، فرشته‌ها بچه‌ها را یکی‌یکی در آغوش می‌گرفتند و به آسمان می‌بردند.
محمد به اطرافش نگاه کرد؛ به دنبال زهرا گشت. کمی دورتر، زهرا را با چادر خاکی‌ و نیم‌سوخته، در میان دود خاکستری که از میان لاشه‌ سوخته‌ی هواپیما بلند می‌شد دید. می‌خواست به زن‌ها و کودکان کمک کند؛ اما کسی به کمک او نیاز نداشت.
همه آرام شده بودند. دیگر خبری از اضطراب وحشتناک دقایقی قبل نبود. صدا از کسی درنمی‌آمد. زهرا محمد را که دید به سمتش دوید و خود را در آغوش او رها کرد.
 همان‌وقت، صدای آشنایی شنیدند.
_ محمد آقا! زهرا خانم! بیایید بالا. ما منتظرتان هستیم!
محمد و زهرا به آسمان نگاه کردند؛ حاج قاسم بود! کنار رفیق صمیمی‌اش ابومهدی؛ دستشان را دراز کرده بودند و همراه فرشته‌ها از حادثه‌دیدگان هواپیمای‌ اوکراینی دستگیری می‌کردند.

✍🏻رضوانه دقیقی ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
👩🏻‍💻طراح: مطهره‌سادات میرکاظمی
🎙با صدای: الهام گرجی
🎞تدوین: زهرا فرح‌پور
🕊🕊

✈️🔥
«محمد صالحه» پسری مهربان، متین و آرام بود. در عین حال، نبوغ و هوش سرشارش، لحظه‌ای او را از فعالیت‌های علمی جدا نمی‌کرد. او دوره راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه‌ی «علامه حلی» تهران گذراند.
 سال ۱۳۸۴ در رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را تا مقطع دکتری در این دانشگاه ادامه داد. او برای ادامه راه علمی‌اش در مقطع دکتری، در سال ۱۳۹۷ به همراه همسرش به کانادا و شهر تورنتو مهاجرت کرد. آنها قصد داشتند پس از اتمام دوره تحصیل، برای خدمت به وطنشان، به ایران بازگردند.
🕊🕊

✈️🔥
شهید دکتر «محمد صالحه» در سال‌های کوتاه زندگی‌اش، افتخارات زیادی کسب نمود. از جمله:
🥈 مدال نقره المپیاد کشوری کامپیوتر ۱۳۸۲
🥉مقام سوم مسابقات جهانی روبوکاپ شبیه‌سازی فوتبال ۲۰۰۴
🥈مقام دوم مسابقات جهانی روبوکاپ شبیه سازی امداد ۲۰۰۷
🎖مقام هفتم مسابقات acm منطقه غرب آسیا ۲۰۰۹
🏅مدال طلای المپیاد دانشجوی کامپیوتر ۱۳۸۹
 🥇مقام اول پینگ‌پنگ در مسابقات دانشگاه صنعتی شریف
و به گفته رئیس دپارتمان کامپیوتر دانشگاه تورنتو، شهید محمد صالحه یکی از درخشان‌ترین دانشجویان آن دانشگاه بود.👨🏻‍🎓🏆
🕊🕊

دست نوشته شهید دکتر محمد صالحه خطاب به همسرش شهیده زهرا حسنی سعدی📝

خانمم! زهرا خانم عزیزم!
بهترین همسر برای آقامحمد که قند توی دلش آب میشه وقتی خنده‌هاشو می‌بینه یا یادشون ‌می‌افته
بهترین دختر برای چهارتا مامان و بابا که بهش افتخار می‌کنن
و یهترین مادر برای ان‌شاءالله بچه‌هایی که مثل خودش بلندپروازن
خانمم!
با هم تلاش کنیم رهرو حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) که بهترینِ بهترین‌ها بودن باشیم در کنار هم و به یاری خدا...
🕊🕊

✈️🔥
«شهیده زهرا حسنی سعدی»، فرزند حجةالاسلام و‌المسلمین «شهید حاج حمید حسنی‌سعدی»، فرمانده وقت بسیج استان کرمان، متولد آذرماه ۱۳۷۳ در کرمان بود.
تحصیلات خود را در مدرسه‌ی تیزهوشان فرزانگان قم گذراند و در سال ۱۳۹۲ در رشته فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، پذیرفته شد. دوران کارشناسی خود را در این دانشگاه به پایان رساند و پس از آن، تحصیلات خود را در دانشگاه تورنتو ادامه داد.
او دختری آرام و صبور اما دغدغه‌مند و خلاق بود.
شهیده حسنی سعدی، در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کرد و فرد موفقی به‌شمار می‌آمد.
 از کودکی به طور حرفه‌ای نقاشی می‌کرد و در مسابقات مختلف جوایزی کسب کرده بود.
در دوران نوجوانی با وجود آنکه همیشه در مدرسه شاگرد ممتاز می‌شد؛ ساعات زیادی را به مطالعه کتب علمی فلسفی و دینی اختصاص می‌داد و در تمام دوران تحصیل عضو فعال بسیج و علاوه بر آن در دوران کارشناسی، خادم هیئت‌الزهرا (سلام الله علیها) دانشگاه صنعتی شریف بود.

🎗بخشی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی و تربیتی شهید حسنی سعدی عبارتند از:
🔖 برگزاری کلاس‌های متعدد با موضوعاتی نظیر تاریخ امامت، تحلیل توافق ژنو، بررسی ابعاد مختلف سبک زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام.
🔖 مسئول برگزاری تجمعات ضد آمریکایی و جمع‌آوری مستندات دروغ‌پردازی سران آمریکایی و اروپایی در برجام
🔖رسیدگی به وضعیت خانواده‌های محروم حاشیه شهر تهران: برای مثال آموزش در تحصیل به دانش‌آموزان مشغول به کار در کوره‌پز خانه‌ها، مناطق محروم و حاشیه شهر...
🕊🕊

✴️حضور شهیده زهرا حسنی سعدی در جلسات مطالبه‌گری دانشگاه شریف

🔹️مسئولین باید بیایند مردم را و بخصوص نخبگان را از جزئیات وقایع مطلع کنند.

✅خواسته آن روز زهرای عزیز، کمترین و بدیهی‌ترین حق و طلب امروز ماست....

کانال شهدای نخبه محمد صالحه و زهرا حسنی سعدی

خاطرات تورنتو-قسمت اول

خاطرات تورنتو-قسمت دوم

✈️🔥
آنها وقتی به کانادا مهاجرت کردند علاوه بر تلاش برای دستیابی به سطح بالایی از علم و دانش، تصمیم گرفتند فعالیت‌‌هایشان در جهت معرفی دین اسلام، مذهب تشیع و انقلاب اسلامی باشد. به همین جهت شهید محمد صالحه جلسات تلاوت و تدبر در قرآن را که در ایران شرکت می‌کرد در کانادا هم برگزار کرد.
شهیده زهرا حسنی سعدی با توجه به مطالعات زیاد و عمیقش نسبت به آثار مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، آثار شهید مطهری، آثار امام خمینی(ره) و ... در محفل‌های دوستانه، مدرس مباحث فلسفی و مذهبی بود. برای مثال او حلقه کتابخوانی شکل داده بود تا به همراه دوستانش کتاب ۴۰ حدیث را مطالعه کنند. این زوج انقلابی نه تنها در ایران فعالیت سیاسی داشتند که در کانادا هم تلاش می‌کردند با شرکت در محافل سیاسی و مذهبی دین اسلام و آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی را به مردم معرفی نمایند.
🕊🕊

✈️🔥
شهید محمد صالحه همیشه در دعاهایش رضای خداوند را طلب می‌کرد و اگر حاجتی داشت ساده و بدون تکلف می‌گفت: «خدایا! هرجور که خودت صلاح می‌دانی!»
هیچگاه نسبت به گرفتاری‌های زندگیش شکایتی نداشت. در دوران دانشجویی بدون ادعا و چشمداشت، در همکاری با بسیج دانشگاه شریف، برای دانشجویان، کلاس‌های تخصصی رایگان برگزار می‌کرد. همچنین او در یکی از بزرگترین پروژه‌های آستان قدس رضوی همکاری داشت؛ اما خانواده‌اش بعد از شهادت او متوجه شدند که هیچ پولی دریافت نکرده و خود را خادم آستان مقدس علی بن موسی الرضا علیه‌السلام معرفی کرده است.
او هرگز به جایگاه علمی‌اش اشاره نمی‌کرد به طوری که بعد از شهادتش بعضی از نزدیکان، افتخارات و جایگاه علمی او را شناختند.
🕊🕊

اهدای مدال طلای المپیاد کامپیوتر شهید نخبه محمد صالحه به موزه آستان قدس رضوی🏅🎓

✈️🔥
نماز اول وقت شهیده حسنی سعدی ترک نمی‌شد. عادت داشت حدود یک ربع قبل از اذان، آرام و با رعایت آداب وضو بگیرد؛ لباس‌هایش را مرتب و در بهترین حالت در برابر معشوقش به نماز بایستد.
 اگر شرایط مهیا بود حتماً در نماز جماعت شرکت می‌کرد. شهیده حسنی‌سعدی تلاش می‌کرد در سخت‌ترین شرایط نماز شب را ادا کند؛ اگر نمی‌توانست نیمه شب یا وقت سحر بیدار شود قبل از خواب نمازش را می‌خواند.
مدتی در دانشگاه، زمان یکی از کلاس‌ها بسیار طولانی بود و ساعتش به گونه‌ای بود که میانه آن اذان ظهر را می‌گفتند. فاصله دانشکده فیزیک تا مسجد دانشگاه شریف حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بود. با وجود آنکه او برای اقامه نماز اول وقت حدود نیم ساعت کلاسش را از دست می‌داد از استادش اجازه خواست که به مسجد برود. او در نهایت بزرگواری برای اینکه زحمت زهراجان کم شود و هر روز از درس هم عقب نماند کلید اتاقش را به او داد تا نماز اول وقتش را در همان دانشکده بخواند و بتواند سریعاً به کلاس برگردد. این اتفاق موجب شد که تعدادی از دانشجویان دیگر هم بتوانند نمازشان را در بهترین زمانش بخوانند.
🕊🕊

دست نوشته‌ی شهیده زهرا حسنی سعدی📝

🔷️خواهم که در این میکده آرام بگیرم
🔶️بی‌نام و سفر کرده و گمنام بمیرم
🔷️عمریست مرا مونس جان نام حسین (ع) است
🔶️دل خواست که در سایه این نام بمیرم

🕊🕊
 کانال زوج نخبه آسمانی
در پیام رسان ایتا


 

✈️🔥
پدر شهید محمد صالحه🎤

ماجرای عکس شهید «محمد صالحه» و همسرش شهیده «زهرا حسنی سعدی» با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برمی‌گردد به شهریورماه ۱۳۹۶ و دوران عقدشان.
 خانواده همسر محمد، اصالتاً اهل کرمان هستند؛ لذا یکبار ما را به کرمان دعوت کرده بودند. ما در آن سفر به گلزار شهدای کرمان رفته بودیم؛ اتفاقاً در همان لحظه‌ای که در گلزار شهدای کرمان بودیم، شهید حاج قاسم سلیمانی هم به آن‌جا آمده بود و با توجه به این‌که پدر همسر محمد را می‌شناخت، با زهرا جان احوال‌پرسی کرده و او نیز «محمد» را به‌عنوان همسر خود، به حاج قاسم معرفی کرد.
حاج قاسم خودش به آن‌ها گفت: «بیایید با هم یک عکس ماندگار داشته باشیم»؛ لذا این عکس را گرفتند.
🕊🕊🕊

چه اندازه کبوتر باشی...🕊🕊


🎞🎥 مستند «بدون تعارف» مصاحبه با مادر «شهیده زهرا حسنی سعدی»

✈️🔥
مادر شهید صالحه در گفتگو با سی‌روز سی‌شهید:
 محمد‌، حرف‌ برگشتن‌ از کانادا را در آخرین‌ سمینار ‌بین‌المللی ۱۳دی‌‌، در دانشگاه ‌شریف ‌مطرح کرده بود.
شب‌ آخر هم، در فرودگاه امام خمینی(ره)، ‌زهرا‌ جان‌ به ما گفت: «ما یک هفته ‌دیگر ‌برمی‌گردیم؛ چون‌ دولت ‌کانادا ‌ترور‌ شهید ‌سلیمانی ‌را محکوم‌‌ نکرده‌ انصراف ‌می‌دهیم‌ و برمی‌گردیم‌‌.»
بله. آن‌ها به‌ قولشان‌ عمل ‌کردند‌‌‌ و یک‌ هفته‌ بعد بر‌ روی ‌دستان ‌مردم‌‌، تشییع ‌شدند...
🕊🕊

🖤 ۸ ژانویه ۲۰۲۰
🖤 ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸
🖤 ساعت ۴:۱۶ دقیقه
🖤 فرودگاه امام خمینی(ره)
🖤آخرین عکس قبل از پرواز😭
🕊🕊

🔥✈️
هواپیما در حالی که آتش گرفته بود به زمین افتاد. زمین لرزید. صدای مهیبی چهارستون بدن همه را لرزاند. تا چشم کار می‌کرد آتش بود و دود. همان دقایق اول صبح، اهالی روستا جمع شدند برای تماشا. ترسیده بودند و با بهت و ناباوری فقط نگاه می‌کردند. کاری از دست کسی برنمی‌آمد. جلوی چشمان همه، از آن هواپیمای بزرگ، جز چند تکه آهن‌پاره و تکه‌های سوخته بدن مسافران چیزی باقی نمانده بود.
🕊🕊

این زوجِ جوان که این‌چنین شادند
از بند زمین، کنون چه آزادند
در اوج یقین، چو بلبلی خوش‌خوان
آواز خوش وصال سر دادند

✍🏻فاطمه شعرا ۱۴۰۳/۱/۹
✈️🔥
🕊🕊

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی