امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
پنجشنبه, ۲ فروردين ۱۴۰۳، ۱۲:۱۲ ق.ظ

شهیده دکتر رضوان نورمند چالشتری

برنامه‌ی امسال گروه بود تا جای ممکن از اکثر استان‌های ایران عزیز، شهید داشته باشیم؛
و «شهیده دکتر رضوان نورمند چالشتری» از خطه‌ی مردم خونگرم و مهمان‌نواز چهارمحال و بختیاری، که مدافع سلامت بود و جانش را فدای مردم دیارش کرد، میزبان امروز ما شد...

🫀🧕🏻
نام و نام خانوادگی شهیده: رضوان نورمند چالشتری
تولد: ۱۳۵۳/۶/۱۸، سامان، استان چهارمحال بختیاری.
شهادت: ۱۳۹۹/۹/۵، بیمارستان هاجر شهرکرد.
گلزار شهید: گلزار شهدای سامان.
🦜



🫀🧕🏻
📚 روضه‌ی رضوان

از لابلای گل‌ها می‌گذرم؛ این همه زیبایی و طراوت را باور نمی‌کنم.
دوست دارم سبکبال بدوم و پرواز کنم؛ مانند آن روز که همه‌ی مسیر مدرسه تا خانه را دویدم و با ذوق، کارنامه‌ام را به مادرم نشان دادم و گفتم: «مامان می‌خوام خانم دکتر بشم. دکتر قلب.» بعد دستم را روی سینه‌ام گذاشتم و گفتم: «همین که داره الان تاپ‌تاپ می‌کنه...»
یاد روزهای سختی که گذرانده بودم می‌افتم و دلنوشته‌ی آن روزهایم:
«خدایا همه ما را ببخش و از سر تقصیرات ناخواسته ما بگذر؛ خدایا سایه شوم کرونا [را] بردار؛ خدایا بساط خدمت ما را، اگر صلاح می‌دانی طوری دیگر بیارای و اگر لیاقت شهادت داشتیم دریغ مدار...»

و چه زیبا آراست.
از دور طوطی کوچکم را می‌بینم که به سمتم می‌آید.
_ ای بلا! اومدی؟! دلم برات تنگ شده بود.
و صدای مادرم را می‌شنوم که با بغض می‌گوید: «رضوان جان! مادر! طوطیت طاقت نیاورد؛ اونو بالای سر مزارت خاک کردیم.»

و اشک امانش نمی‌دهد...

✍🏻ملیحه بلندیان ۱۴۰۲/۸/۱۷
👩🏻‍💻طراح: منا بلندیان
🎙با صدای: هانیه‌سادات عباسی
🎞تدوین: زهرا فرح‌پور
🦜


🫀🧕🏻
دکتر رضوان نورمند چالشتری در هجدهم شهریور ماه ۱۳۵۳ از خانواده‌ای مذهبی و زحمتکش در شهر سامان استان چهارمحال و بختیاری دیده به جهان گشود.
تحصیلاتش را با معدل‌ ممتاز به پایان رساند تا
 در کنکور سراسری، در رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پذیرفته شود.
وی با توجه به کمبود پزشک متخصص قلب در استان چهارمحال و بختیاری و علاقه‌ای که نسبت به این رشته داشت در امتحان تخصص قلب دانشگاه تهران شرکت کرد و موفق به قبولی در آن گردید.
با پشتکار و استعداد بالایی که داشت در امتحان ورودی فوق تخصص با عنوان فلوشیپ الکتروفیزیولوژی (یکی از سخت‌ترین تخصص‌هایی است که تعداد انگشت‌شماری در ایران دارای این تخصص هستند) و پیس‌میکر قبول شد و این دوره را در سال ۱۳۸۹ در دانشگاه تهران به ثمر رساند. پس از اتمام این دوره‌ها طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ در تهران و همزمان در بیمارستان‌های قلب تهران، بیمارستان ارتش، بیمارستان سازمان تامین اجتماعی و ... مشغول به کار شد و همچنین از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۲ مشغول به کار و تدریس در دانشگاه بود و در مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) و کلینیک‌های فوق‌تخصصی حضرت رسول(ص) و امام علی(ع) شهرکرد و بیمارستان قلب شهید چمران اصفهان به درمان بیماران می‌پرداخت.

سرانجام او در خط مقدم مبارزه با کرونا به این بیماری مبتلا شد و به فیض شهادت نائل آمد. پیکر وی پس از تشییع در گلزار شهدای شهر سامان به خاک سپرده شد.
🦜

🫀🧕🏻
این شهید سلامت چند روز قبل از شهادتش، دلنوشته‌ای نوشت که از طریق یکی از همکارانش منتشر شد.

📝«درحالی وظیفه نوشتن و طلب حلالیت دست داد که دیگر توان صحبت هم ندارم؛ نیمه شب پنجشنبه در حال سیر در برزخ، به طرز معجزه آسایی، با وضعیت پره شوک وارد{بیمارستان} هاجر شدم.
اگر نبود تلاش پزشک اورژانس، پرسنل و دکتر خسروی عزیز و دکتر شمسی‌پور بزرگوار، اینجا نبودم تا قبل از sd فرصت حلالیت از تمام اساتید، دانشجویان عزیز که شرمنده آنهایم، همکارانم، مسؤولین دانشگاه که با الطاف و تنگناهای بسیار از غیبت و عدم حضور و فشارهای متعدد شرایط خوبی برایم فراهم آوردند، آن‌دسته از همکارانم که لطف بی‌دریغشان در مراکز قضایی شامل حالم شد.
اما همکاران و اساتیدی که لطفشان بی‌دریغ بود و از خدا سلامتشان را خواهانم، همچون دکتر مردانی بزرگوار، خانم دکتر حبیبی، دکتر رحمانی برادر بزرگوار و سایر همکاران از همه حلالیت می‌طلبم.

پدرم روضه رضوان به دو گندم بفروخت…

خدایا همه ما را ببخش و از سر تقصیرات ناخواسته ما بگذر؛ خدایا سایه شوم کرونا {را} بردار، خدایا بساط خدمت ما را اگر صلاح می‌دانی طوری دیگر بیارای و اگر لیاقت شهادت داشتیم دریغ مدار…»

دکتر رضوان نورمند📝
🦜

مراسم اولین سالگرد شهادت دکتر رضوان نورمند

به سر از نوجوانی، شور خدمت داشت این بانو
دلش دریا، وجودش خیر و برکت داشت این بانو
تمام عمر، در فکر رضای حضرت حق بود
سراسر نور شد، شوق شهادت داشت این بانو

✍🏻فاطمه شعرا ۱۴۰۳/۱/۲
🦜🫀🧕🏻

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی