امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۰۰ ق.ظ

شهید زنده جانباز بهزاد پروین قدس

نام و نام خانوادگی جانباز: بهزاد پروین‌قدس.
تولد: ۱۳۴۳/۱/۳، تبریز.
شهادت: در رکاب مولا صاحب‌الزمان ان‌شاءالله.
🕯🦋

🕯🎥
📚معجزه‌ی شهدا

در پادگان دوکوهه سربازی بود که بعد از مدتی فهمیدم بنده خدا دستِ کجی دارد. بچه‌ها از دستش کلافه شده بودند. رفتم پیش فرمانده و گفتم: «حاجی این بنده خدا رو ببریم تفحص؟!»
حاجی گفت: «بهزاد چی می‌گی؟ اینو ببریم تفحص؟!»
گفتم: «آره، کجا بهتر از اونجا؟ خودم بارها معجزه شهدا را با چشم دیده‌ام.»
 رفتم پیش رئیس پادگان و گفتم: «این سرباز رو می‌دید به ما؟!»
خندید و گفت: «معلومه. اصلاً روش پتو و تنقلات هم می‌دهیم!»

روزهای اول قلدری می‌کرد؛ اما مدتی که گذشت حالش دگرگون شد. شب‌ها در حال گریه بود؛ سخت‌ترین کارها را خودش به تنهایی می‌کرد. یک روز که داشت با لودر خاکریزها را خالی می‌کرد، یکی از خاکریزها روی سرباز ریخت. با نگرانی جلو رفتیم که صدای فریادش بلند شد: «یه شهید اینجاست...»
شهیدی که هنوز اسلحه به دست داشت.
آن روز با کمک آن سرباز، چهار شهید دیگر هم پیدا کردیم...

✍🏻بهار کیانی ۱۶ ساله از تهران
👩🏻‍💻طراح: مطهره‌سادات میرکاظمی
💻طراح: زهرا فرح‌پور
🎙با صدای: الهام گرجی

🕯🦋

حاج بهزاد پروین قدس را شهدا با خود برده‌اند و برای همین است که حضورش در میان ما، غریبانه است. او اگرچه در کنار ما و در میان ماست؛ اما همچنان او را نشناخته‌ایم.
او شهادت را زندگی می‌کند، و ما در پیچ و خم زندگی روزمره، همچنان که شهدا را، او را نیز گم کرده‌ایم.
حاج بهزاد یک آشنای غریب است. اول بار که او را می‌بینی، انگار سال‌هاست که میشناسی‌اش. مِهرش در قلبت قدیمی است و آشنا؛ و با این حال، همچنان ناشناخته است.
او یک انسان حداکثری است. یک انسان تکلیف‌گرا و متعهد که هیچ‌وقت و هیچ‌جا منتظر شرایط نمانده است.
او مَحرم به اسرار شهداست و بیش از آنکه ما بشناسیمش، با شهدا قرابت و الفت دارد.
حاج بهزاد همه‌ی سال‌های زندگی‌اش را در وفای به عهدی گذرانده است که با شهیدان داشته و زندگی‌اش با کارش، تفریحش با هنرش، تعطیلاتش با تعهدش و شبش با روزش را کسی نمی‌تواند از هم جدا کند. زندگی‌اش همه جهاد بوده است.
گنجینه‌ی گران و ناب او از فرهنگ و هنر مقاومت، یقیناً نظیر ندارد. حاج بهزاد، یک هنرمند بیست و چهار ساعته است.
بهزاد پروین قدس مشهور به «چشم انقلاب» ازجمله هنرمندان تاثیرگذار است.
عکاس، نقاش، طراح گرافیک، خوشنویس، مجسمه‌ساز، فیلمساز، نویسنده و مهمتر از همه‌ی اینها، هنرمندی غیرقابل تکرار است. او حجت است بر ما و مگر شهید، معنایی هم جز این دارد؟!

سلام خدا بر او که شهید است و شهید خواهد ماند.
🕯🦋

حاج بهزاد پروین قدس از زبان خودش🎤

متولد ۳ فروردین ماه ۱۳۴۳ در تبریز هستم. منزل قدیمی‌مان، در خیابان آبرسان کنونی نزدیک چهارراه عباسی بود که محل تولد بنده می‌باشد. خانواده ما هشت فرزند(پنج خواهر و سه برادر) داشت که من دومین فرزند خانواده بودم.

قبل از انقلاب به علت درگیری با خانم دبیر انگلیسی(به دلیل بی‌حجابی‌اش) مجبور به ترک تحصیل شدم.
بعد از انقلاب ادامه تحصیل دادم ولی باز به علت اصابت چاقو از تحصیل باز ماندم. تا اینکه جنگ تحمیلی آغاز شد و در سال ۱۳۶۰ عازم منطقه شدم و در نهایت دیپلم را بعد از جنگ اخذ نمودم. از همان روزهای نوجوانی علاقه وافری به هنر نقاشی و عکاسی داشتم و این سبب شد در آغازین روزهای انقلاب اسلامی با کلیشه، عکس حضرت امام را طراحی و چاپ کنم و در شعارنویسی و پخش اعلامیه و حضور در سخنرانی‌ها از جمله پای منبر شهید محراب قاضی طباطبایی و شرکت در راهپیمائی‌ها نقشی ایفا کنم.
خوشبختانه خاطرات این ایام را مکتوب کرده‌ام. قریب سه دهه در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت کرده‌ام و در طول جنگ تحمیلی در چندین عملیات حضور یافته و ۵ بار مجروح گشتم و عضو جمعیت جانبازان دفاع مقدس می‌باشم.
🕯🦋

من از دوران جوانی به کارهای هنری مانند عکاسی و نقاشی علاقه‌مند بودم. وقتی جنگ تحمیلی شروع شد، مثل بقیه‌ی رزمنده‌ها برای دفاع عازم جبهه شدم، اما از همان زمان، دوربینم را هم، همراه خودم بردم تا از اتفاقات جنگ عکس بگیرم. این عکس‌ گرفتن‌ها از نوروز سال ۶۰ شروع شد و تا سال ۶۷ ادامه داشت. من در عملیات‌های مختلفی در کنار رزمندگان به نوشتن خاطرات، کشیدن نقاشی و گرفتن عکس مشغول بودم.
🕯🦋

در سال‌های جنگ، رهبر انقلاب در جبهه حضور پیدا می‌کردند و در آن روزها هم پس از دیدار از منطقه‌ی غرب به جنوب آمده بودند. آقا از قبل با دیدن مجموعه‌ای از عکس‌هایم مرا می‌شناختند. وقتی با دوربینم روبه‌روی ایشان قرار گرفتم، لبخند زدند و من از تبسم ایشان عکس گرفتم.
🕯🦋

شهید حبیب هاتف
از شهدای غواص
رفیق صمیمی بهزاد پروین‌قدس
حاج بهزاد اسم دفتر کارش را با نام این شهید مزین کرده است.
🕯🦋

مستند «بیر عالم سوز»
(یک دنیا حرف)
روایتی خاص از جانباز دفاع مقدس
بهزاد پروین قدس
کاری از محمدطه امیری
پخش از شبکه افق سیما
🕯🦋

ما امروز وظیفه داریم او را به جامعه بیش از پیش بشناسانیم. او امروز گنجینه باارزشی از دفاع مقدس است که شاید خارجی‌ها بیشتر از ما او را می‌شناسند. وی در ترکیه، لبنان، سوریه، آذربایجان و… نمایشگاه‌های عکس برپا نموده و بیش از ۲۰ مستند هم درباره تفحص و‌ رجعت شهدا ساخته که از شبکه‌های مختلف پخش شده است.
پروین قدس خاطرات روزشمار خود را در قالب کتابی تهیه کرده است که تا امروز به چاپ نرسیده و با انتشارش یکی از شناسنامه‌های دوران دفاع مقدس در قالب عکس و متن ظهور خواهد نمود.
هم‌اکنون این عکاس برجسته، ۷۲ هزار فریم از عکس‌های دوران دفاع مقدس را در اختیار دارد که به تنهایی گویای ناگفته‌های جنگ است.
 او امروز غریبانه در موسسه فرهنگی‌ کوچکش در تبریز مشغول به‌کار است. می‌گوید هیچ توقعی ندارم جز این‌که مسئولان کمک کنند، اسناد و مدارک با ارزش دوران جنگ حفظ شود.
🕯🦋

گنجینه باارزش استاد پروین‌قدس از تفحص شهدا که در مجموعه شهید هاتف نگهداری می‌شود.
🦋🕯

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی