امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
پنجشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۹:۲۵ ق.ظ

شهید محسن حاجی‌جعفری

🏴
نام و نام خانوادگی شهید: محسن حاجی‌جعفری
تولد: ۱۳۳۶/۲/۲، کاشان
شهادت: ۱۳۶۱/۷/۱۰، خرمشهر، عملیات بیت‌المقدس.
گلزار شهید: دارالسلام گلابچی کاشان.
🕯

🏴

📚 توئی که دیر شناختمت

آن روز که داداش‌حسین کاغذ سؤال‌های تو را به من داد تا جواب بدهم، برایم اهمیت چندانی نداشت چه‌جور مردی باشی!
اما به نوع سؤال‌ها که دقت کردم فهمیدم خواستگارم باید آدم مؤمن و بااخلاقی باشد! تازه! وقتی داداش‌حسین گفت دوست صمیمی‌اش هستی خیالم راحت‌تر هم شد. مگر کور از خدا چه می‌خواهد جز دو چشم بینا؟!
 با اینکه یک طلبه ساده‌ بودی و چیزی از مال دنیا نداشتی اما حتم داشتم انتخاب درستی کرده‌ام.
سر سفره عقد، کنارت که نشستم، بله را که گفتم، دلم به داشتنت قرص شد. زمان کم داشتم برای با تو بودن! باید تو را برای روزهای نبودنت ذخیره می‌کردم. وقت زیاد بود برای دلتنگی؛ برای حسرت نداشتن توئی که دیر شناختمت!
می‌دانی محسن جان!
با اینکه بعد از شهادتت فهمیدم بین اطرافیانت چقدر بزرگ و بانفوذ بودی! در زمان طاغوت شجاعانه در لباس روحانیت دست از مبارزه برنداشتی و چه شکنجه‌ها که ندیدی! بعد از انقلاب، حضورت باعث شد سپاه شهرمان از لوث افکار پلید بنی‌صدر پاک شود و جوانان زیادی با روشنگری‌های تو راهی جبهه‌ها شدند! با اینکه درس و بحث حوزه برایت بسیار اهمیت داشت، اما در شب‌های عملیات هرطور شده خودت را به منطقه می‌رساندی و مثل رزمنده‌ای دلاور در خط مقدم جنگیده و دوباره به حوزه برمی‌گشتی و ...
اما برای من فقط همین مهم بود: آن دو سال و نه ماهی که به تو تکیه دادم؛ خوشبخت‌ترین زن روی زمین بودم.

✍🏻 رضوانه دقیقی ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ @rezvan_daghighi
👩🏻‍💻طراح کلیپ: مطهره سادات میرکاظمی
💻تدوین: زهرا فرح‌پور @z_farahpour
🕯

🏴
 🟪 روحانی مبارز، شهید محسن حاجی جعفری در دوم اردیبهشت ۱۳۳۶ در کاشان متولد شد.
🟦 پس از اخذ مدرک دیپلم ریاضی با شوق و اشتیاقی که به روحانیت و ولایت داشت برای علوم اسلامی به مدرسه حقانی قم رفت و دروس حوزوی را تا مکاسب ادامه داد.
🟩 همزمان با تحصیل در اوج مبارزه مردم با طاغوت، محسن در گروه‌های مبارز انقلابی با نام مستعار سعید، کنار همرزم شهیدش «مهدی هنردار» با رژیم پهلوی مبارزه مسلحانه را شروع کرد.
🟨 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عضو شورای پنج نفره فرماندهی سپاه کاشان شد. همچنین همزمان با جهاد سازندگی کاشان نیز همکاری می‌کرد.
🟥 سرانجام در عملیات بیت‌المقدس مجروح گشت و در دهم مهر ۱۳۶۱ به خیل شهدا پیوست.

روحش شاد و نام و خاطرش همواره جاویدان باد.🌹
🕯

🏴
فرازی از وصیت نامه شهید: 📝

جهاد راهی است که هجرتی است از خود به الله، از نفس به روح، از زندگی دنیوی به زندگی اخروی و از من به حق. هر بیننده ای را به جوشش وامی‌دارد. البته من در پی نصیحت نیستم که خود احتیاج مبرم به نصیحت دارم و علت اینکه به جبهه آمده‌ام، در کنار تعاون و همکاری و کار تبلیغی، بیشتر برای پند گرفتن و درس گرفتن و ساییدن زنگار دل آمده‌ام. اینجا مشخص می‌شود هر کسی چند مرده حلّاج است.
🕯

بیان خاطره توسط همرزم شهید محسن حاجی جعفری
🏴🕯

گرچه همراهی ما در این جهان کوتاه بود
گرچه سهم تو از این دوری سکوت و آه بود
گرچه دل کندن برامان سخت بود اما عزیز
این برای یاری اسلام تنها راه بود

✍🏻فاطمه شعرا ۱/۲/۱
🕯️🏴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی