امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
جمعه, ۲۴ دی ۱۴۰۰، ۰۳:۱۷ ب.ظ

شهید عبدلله رودکی

نام و نام خانوادگی: عبدالله رودکی

تولد: ۱۳۳۴ شیراز.

شهادت: ۹ خرداد ۷۹ به دست منافقین کوردل

گلزار شهید: گلزار شهدای دارالرحمه شیراز

شهید عبدالله رودکی در سال ۱۳۳۴ در شیراز و در جوار مرقد «سید علاء الدین حسین» در میان خانواده ای متدین به دنیا آمد. از همان دوران کودکی با توجه به روحیه ظلم ستیزی که داشت به جریان مبارزات وارد شد و همزمان تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و در سن ۲۰ سالگی در شرکت گاز مشغول به کار شد.

رودکی در پخش اعلامیه های امام، سازماندهی راهپیمایی و توجیه جوانان، نقش مؤثری داشت که به همین دلیل چندین بار از طرف شهربانی تحت تعقیب قرار گرفت.

وی با علاقه ی زیاد به ورزش، توانست ۳ سال متوالی، "مقام قهرمانی رشته بوکس" کشور را کسب کرده و چندین عنوان قهرمانی در رشته کشتی به دست آورد.


او در سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و در سال ۱۳۵۹ به خیل سبزپوشان سپاه پاسداران شیراز پیوست. با شروع جنگ تحمیلی به همراه اولین گروه اعزامی به جبهه رفته، در عملیات ثامن الائمه شرکت کرد و در همان عملیات مجروح شد. وی در عملیات های مختلف با سمت فرمانده گردان حضور یافته و سپس به زیارت خانه خدا در سال ۱۳۶۲ مشرف شد.


در شکل گیری گردانهای غواص لشکر ۱۹ نفر و همچنین تشکیل قرارگاه نوح نبی علیه السلام، نقش مؤثری ایفا نمود. او علاوه بر آموزش نیروها، خود در طراحی و اجرای عملیات حاضر می شد. شهید رودکی در شناسایی منطقه عملیاتی والفجر ۸ رشادت های زیادی از خود نشان داد و با تشکیل نیروی دریایی سپاه همواره به عنوان یکی از فرماندهان عملیاتی مناطق دریایی سپاه در شکل گیری و بکارگیری استراتژی قایق های تندرو و مین گذاری های دریایی نقش کلیدی داشت.

در کلیه ی عملیات های دریایی شرکت کرد، با وجود مجروحیت از قسمتهای مختلف به ویژه مجروحیت شیمیایی و شرایط سخت جسمی، روح بلند و متعهدش او را همیشه در صحنه حاضر می ساخت و با ۸۹ ماه سابقه حضور در جبهه، پس از جنگ نیز در کاربردی کردن تکنولوژی و صنایع نظامی و در توانمندسازی تسلیحاتی نیروها کوشا بود.


وی به قصد دفاع از مسلمانان جهان به جمع «حزب الله» لبنان پیوست. توان بالای او در رزم دریایی، غواصی، موشک اندازی و تسلط بر زبان عربی، او را در جایگاه یکی از مربیان آموزشی حزب الله لبنان قرار داد. نقش رودکی به گونه ای بود که صهیونیستها بارها در صدد ترور ایشان برآمدند ولی هر بار در این امر ناکام ماندند.

سردار رودکی با عشق به اهل بیت، از طبع هنری در زمینه های شعر، خط، نقاشی و مقاله نویسی نیز برخوردار بود.
او که آرزوی شهادت را از سال های جنگ در قفس تنگ جسمانیش جای داده بود، سرانجام چند روز پس از پیروزی لبنان، هنگامی که برای معارفه فرمانده جدید نیروی دریایی استان بوشهر به این استان سفر کرده و در منزل یکی از بستگان در روستای «آب پخش» برازجان از توابع شهرستان دشتستان میهمان بود، زمانی که منادی قدسی اذن ورود به جمع نمازگزاران را از گلبانک آسمان ندا داد، عبدالله در کمال بندگی در حالیکه وضو می گرفت مورد اصابت گلوله تفنگ شکاری یکی از ایادی منافقین قرار گرفت و در ۴۵ سالگی این چنین نام دریادار دوم پاسدار عبدالله رودکی در تاریخ ۱۳۷۹/۳/۹ در صحیفه شهادت به ثبت رسید.



• سردار سعید قاسمی آذرماه سال ۸۷ در شیراز درباره این شهید چنین می گوید:
شیراز! شیراز هیچی نداشته باشه، یه عبدالله رودکی داشته باشه. عبدالله رودکی که تا قبل از شهادتش همه آمال و آرزوش این بود، به خود من گفت روی قایق توی خلیج فارس، دستشو کرد طرف آسمون گفت:
یا فاطمه! از تمام عمرم اگه یه روز مونده که به من این فرصت رو بدید که به ناو براتون بزنم.
نشنیده بودی ازش نه ؟
نباید بشنوی تو!»


گرچه «عبدالله رودکی» آن گونه که انتظارش را داشت، در خطوط مقدم نبرد با متجاوزان و استکبار جهانی به شهادت نرسید اما پرواز خونینش با گلوله کینه توزان، او را از ذلت مرگ در بستر رهانید.

• دو دانشمند شهیدی که آرزوی نابودی اسرائیل را داشتند و دارند
"شهید حسن تهرانی مقدم" از بنیانگذاران صنایع موشکی ایران
"شهید حاج عبدالله رودکی" مغز متفکر نیروی دریایی سپاه پاسداران
فرمانده عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
حامی بزرگ گروه های مقاومت در منطقه

اما بدان شهید رودکی یکی از ستونهای جبهه ی مقاومت در منطقه بود و خواب راحت را از چشمان صهیونیستها گرفته بود.

البته شاید به ظاهر نباشد، اما برنامه ها، روشهای عملیاتیش و اختراعاتش برای ضربه زدن به اسرائیل و آمریکا در خلیج فارس هنوز استفاده نشده است و این یعنی هنوز اسرائیل و آمریکا کابوس حاج عبدالله رودکی را می بینند.

وقتی در سال ۲۰۰۶، حزب الله، ناوچه پیشرفته اسرائیل را زد، آنها خوب فهمیدند که هنوز حاج عبدالله زنده است و راهش ادامه دارد .
سید حسن نصرالله، حاج عماد مغنیه، شهید حسان اللقیس و خیلی از بزرگان مقاومت، رفیق و دوست صمیمی حاج عبدالله رودکی بودند.

این هم مناجات شهید حاج عبدالله رودکی که برای دخترشان نوشته اند:

خدایا معرفت مان ده که بس بی معرفتیم!
صبرمان ده که بسیار عجولیم!
بصیرتان ده که ببینیم آنچه نادیدنی است!
کورمان کن که نبایسته ها را نبینیم و جز تو منظر نظر نباشد!
بینشی عطا کن که اهل ثمر شویم!
و فکری ببخش تا به عظمتت پی ببریم و معرفتی یابیم !
دستی ببخش تا دستگیر باشد و قطعش کن تا جز تو بسوی کسی دراز نکند!
قدمی عطا کن که در راه تو بیاید! و قدرتی که در خدمت تو باشد!


• حاج عبدالله به نقل از دوستانش :
آرزوی زدن ناوهای دشمن را داشت، این یعنی راه ناتمام، یعنی ما باید راهش را ادامه بدهیم.

ما منتظر اجازه هستیم تا خلیج فارس را جهنم آمریکایی ها کنیم، تحقق این آرزو زیاد دور نیست.

به عشق تو حاج عبدالله این روزهای سخت را تحمل می کنیم.

به زودی نوبت امتحان تاریخی ما هم می شود.

یا روسفید از این امتحان بیرون می آییم یا غرق به خون.

برایمان فرقی ندارد، مهم انجام تکلیف است.

حاج عبدالله راهت را ادامه می دهیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی