امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۶:۵۸ ق.ظ

شهید نوید صفری طلابری

🌺💍🌸
نام و نام خانوادگی: نوید صفری طلابری
تولد: ۱۳۶۵/۴/۱۶، تهران.
شهادت: ۱۳۹۶/۸/۱۸، دیرالزور، سوریه.
گلزار شهید: تهران، بهشت زهرا سلام‌الله علیها، قطعه ۵۳، ردیف ۸۶، شماره ۴.
🕊🕯

 

✍🏻 ملیحه بلندیان
🎤فاطمه گنجی
👩🏻‍💻مطهره میرکاظمی

 

🌺💍🌸
📚 *سلام بی‌سر*

بالاخره آمدی!
 درست روزی که قرار بود عروسی بگیریم. چهار ماه از زمانی که سر مزار شهید خلیلی محرم شدیم می‌گذشت.
روز عقدمان قرآن را که باز کردی این آیه آمد:
«من المؤمنین رجال صدقوا...»
و خوشحال شدی!
سر مزار رفیقت رسول، گفتی: «همین جا، جای من است.» چه خواستی که مثل رفیقت شدی و به عهدت وفا کردی؟!
نوید جان چه به موقع آمدی!
همان روز که قرارمان بود سالروز ازدواج حضرت رسول(صل الله علیه و آله) با حضرت خدیجه(سلام الله علیها) روز عروسی‌مان باشد.
و حالا من آرام بودم. آرام بودم و فقط به این فکر می‌کردم که چه کنم تا از تو عقب نمانم؟!
قرار بود زیارت برویم به جای عروسی.
الوعده وفا!
با پدر آمدم دیدنت تا مرا ببری با خودت پابوس امام رضا علیه‌السلام. همان زیارت که وعده‌اش را داده بودی.
با تو همراه شدم آرام‌آرام. چه زیارتی! از همیشه غریب‌تر!
 رسیدی برای سلام آخر. یادم هست چطور مؤدب می‌ایستادی و سلام می‌دادی! اما حالا ایستادی با تابوت روبری حرم!
ولی چه سلامی بی‌سر!
گفتم: «آقا جان! دیدی بالاخره نوید فدایی‌تان شد؟!»
چه سلامی دادی
 و چه آغازی ...

✍🏻 ملیحه بلندیان
🕊🕯

🌺💍🌸
نوید صفری در تاریخ ۱۶ تیر ماه سال ۱۳۶۵ در محله تهرانپارس تهران دیده به جهان گشود. در خانواده‌ای بزرگ شد که شهیدپرور بود و با فرهنگ شهید و شهادت الفتی دیرینه داشت. منوچهر صفری عموی نوید، در سال ۶۳ در ابوغریب به شهادت رسیده و محمد احدی دایی او وقتی ۲۰ ساله بود در سال ۶۷ در دهلران شیمیایی شده و ۱۸ روز بعد در تهران به شهادت رسیده بود.
دو برادر و یک خواهر داشت. آخرین پسر خانواده بود.
 نسل سوم از فرزندان حضرت روح‌الله(رحمه الله علیه) بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) راهی سفر عشق سوریه شد و به مقام شهادت نائل آمد.
نوید متاهل و تازه داماد بود و خطبه عقد او و همسرش توسط رهبر معظم انقلاب به صورت تلفنی خوانده شده بود.
🕊🕯

🌺💍🌸
شهید نوید صفری که برای انجام ماموریت سه ماهه به سوریه اعزام شده بود پس از پایان مأموریت به درخواست خودش و با اجازه فرماندهان به دیرالزور بوکمال اعزام شد. او طی نبرد با تروریست‌های داعش در شهر بوکمال زخمی و به اسارت تروریست‌ها درآمد.
 مدتی خبری از وی نبود تا اینکه با آزادی کامل شهر بوکمال از لوث تروریست‌های تکفیری در تاریخ ۵ آذر ماه ۱۳۹۶ پیکر مطهر او شناسایی و مشخص شد که همچون سالار و سرور شهیدان، مظلومانه به شهادت رسیده و سر از پیکرش جدا شده است.
🕊🕯

🌺💍🌸
از صفات بارز اخلاقی او می‌توان به احترام بسیار زیاد به پدر و مادر، ادب و حیا، دلسوزی، تفکر و صبر، شوخ‌طبعی، و توانمندی در کار و... اشاره کرد.
از علایق دیگرش شرکت در هیئت و روضه‌های هفتگی، زیارت شهداء، کارهای فرهنگی، سر زدن به خانواده شهداء و… بود.

شهید نوید صفری بسیار اهل زیارت بود و تا جایی که شرایط اجازه می‌داد به سفر مشهد، کربلا، قم و… می‌رفت و شرایط سفر اطرافیان و نیازمندان را برای رفتن به زیارت فراهم می‌کرد.
🕊🕯

 

🎥وداع پدر شهید صفری با پیکر فرزندش شهید نوید صفری🕯
🎤ما رفته بودیم معراج شهدا برای شناسایی نوید. فکر کنم هشتم آذر بود. من وقتی به نوید رسیدم دیگر طاقت نیاوردم. همانجا دویدم و نوید را در آغوش گرفتم. بچه‌ام بود دیگر. دلم برایش تنگ شده بود. می‌دانستم زندگی با نوید خواب و خیالی بود که دیگر تکرار نمی‌شود. به خاطر همین محکم در آغوشش گرفتم و گریه کردم.

🕊🕯

پدر شهید🎤
علاقه‌اش به شهدا و شهادت آن قدر بود که همیشه در گلزار شهدا سراغش را می‌گرفتیم. حتی با یکی از شهدای مدافع حرم در همین گلزارشهدا و سر مزار او دوست شده بود. می‌گفت یک بار رفته سر مزار شهید رسول خلیلی. نوشته‌های روی سنگ مزار را خوانده و دیده بود از او کوچک‌تر است. بعد رو به شهید رسول خلیلی کرده و گفته بود شما چهارماه از من کوچک‌ترید. من اینجا زنده باشم و شما نه!... از همان جا با این شهید دوست شده بود و همیشه سر مزارش می‌رفت.
🕊🕯

نوید علاقه زیادی به شهید سعید علیزاده داشت. همان شهیدی که خودش شاهد شهادتش بود و همه تلاشش را برای برگرداندنش به عقب کرد. بعد از آن هم به مادر شهید علیزاده در دامغان سر می‌زد و از او دلجویی می‌کرد.
🕊🕯

 

کروکی محل تدفینش را کشیده بود؛ کنار مزار شهید خلیلی. در وصیت نامه‌اش هم خیلی اصرار داشت که در کنار شهید خلیلی به خاک سپرده شود.
🕊🕯

🌺💍🌸مراسم عقد شهید صفری در جوار مزار دائی‌اش🕊🕯

 

🌺💍🌸مراسم عقد شهید صفری در جوار مزار دائی‌اش🕊🕯

 

🌺💍🌸مراسم عقد شهید صفری در جوار مزار دائی‌اش🕊🕯

 

همسر شهید🎤
نوید سر سفره عقد، قرآن را که دستش گرفت، نیت کرد و قرآن را باز کرد تا هر صفحه‌ای که آمد باهم بخوانیم؛ آیه اول صفحه را که دید، لبخند زد و با آرامش نگاهم کرد، چشمانش از شوق برق می‌زد، آیه ۲۳ سوره احزاب دلش را آرام کرده بود.
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.»
🌺💍🌸

 

از دست‌نوشته‌های شهید📝
 «زیارت عاشورا را بخوانید و ازطرف من به ارباب ابراز ارادت کنید. حتما هرکجا باشم خود را در کنار شما خواهم رساند.»
🕊🕯

 

دوست دارم در منتهای بی‌کسی باشم. در منتهای گمنامی. دوست دارم بدنم زیر آفتاب سه شبانه‌روز بماند.📝

 

 

 

 

🌺💍🌸
متن وصیت‌نامه شهید نوید صفری طلابری📝

بسم رب الشهداء والصدیقین

اینجانب نوید صفری با علم کامل به مسائل روز و مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایرانمان و با شهادت به یگانگی خداوند متعال و علم به پیدایش هستی بی‌کران و علت خلقت و توحید کامل و اقرار به این توحید و یگانه بودن رب العالمین و شهادت به پیامبری ۱۲۴ هزار پیامبر و چشم امید آن‌ها در روز جزا یعنی پیامبر خاتم "حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم" و داستان حقیقی خلقت یعنی فرزندان "زهرای اطهر سلام‌الله علیها" و ولایت بی‌مثال و مانند سیدالوصیین، باب الیقین، لنگر بین آسمان و زمین، همدم خدای عالمین، اسدالله الغالب "علی بن ابی طالب علیه‌السلام" و این که شهادت ما را از بهترین شهادت‌ها قرار دهند و ما را در آن دنیا با اولیاء و صالحین و شهداء قرار دهند و سلام و درود من به حضرت محمد صلی‌الله و آل او؛ سلامی که کسی بهتر از آن نفرستاده باشد و کسی به غیرخدا قادر به شمارش آن نباشد و تا زمانی که خدا، خدایی می کند ادامه داشته باشد، یعنی تا ابد، و خدا فقط می داند و می دانم پایانی ندارد.

چند جمله‌ای در باب وصیت به یادگار می‌گذارم که ان‌شاءالله امیدوارم رعایت شود:
⚜️اول این که بدانید کسی که قاتل من است اندیشه‌های تندرو و کم‌فهم و کج‌فهم است.
⚜️دوم قاتل من اندیشه‌های مکارانه و حیله‌آلود آمریکا و اسرائیل ملعون است.
⚜️سوم قاتل من عدم برادری و یکپارچگی بین مسلمانان شیعه و اهل سنت است که به این مسائل دامن می‌زنند.
⚜️چهارم قاتل من رفتارهای سلیقه‌ای و نابخردانه افراد است.
⚜️و پنجم قاتل من کسی است که با سلاح بی‌روح خود، روح من را آسمانی می‌کند و من همین جا از جهل او می‌گذرم زیرا او کمترین خسارت را به من زد!

 ⚜️و بدانید و بدانید و بدانید که دشمن واقعی اسلام ناب محمدی و دین مرتضی علی، کسی نیست به غیر آمریکای فریبکار که ذهن جوانان و گاهی کهن‌سالان ما را به غارت برده و اسیر مکرهای خود می‌کند. آری آمریکا با تمام پوشالی بودن خود، برای بعضی افراد بت اعظم شناخته شده و مانند پیروان دجال، چشم بسته و بی‌خرد دنباله‌روی آن هستند. خدایا! هرچه زودتر سایه این دجال‌های حیله‌گر و منافق و چندروی آمریکا و اسرائیل را از زمین برکن.
 ⚜️از شما می‌خواهم در مراسمات من، به خصوص تشییع من پرچم آمریکا را به آتش بکشید و مرگ بر آمریکا بگویید تا کمی آرام شوم و زیر جنازه من بلند الموت لأمریکا بگویید.
⚜️خدا رحمت کند آیت الله مشکینی را که می‌گفت: «یک مرگ بر آمریکا ثوابش از نماز کمتر نیست.» بگذارید دنیا بفهمد که ما عالِم به عمل خود و جنایت آمریکایی‌ها هستیم و مانند کبک نیستیم و می‌دانیم ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به دست چه کسانی به تأخیر می‌افتد. ما می‌دانیم؛ اما چه کنیم که چاره‌ای نیست و این مردم جز به ریخته شدن خون شهیدان بیدار نمی‌شوند؛ پس باید بهای فراهم گشتن یاران حضرت حجت(عجل الله تعالی فرج الشریف) را به خون ناقابل و نامقدار خود بپردازیم. ان شاءالله
مادر! بدان اگر من شهید شدم غصه ندارد و افتخار برای خودم و شما دارد و من منتظرم شما بیایید و همه چیز را برای شما مهیا می‌کنم؛ به شرط صبر و استقامت و ایمان؛ و بدان هروقت یک سلام به سیدالشهدا بدهی من کنار تو حاضر هستم و درد دل تو را گوش می‌کنم. من همیشه کنارت هستم. خدا فرموده: من خودم جایگزین شهید در خانواده هستم و بدان! من را به حضرت زینب سلام الله علیها سپردی و از این به بعد من پسر بی‌بی زینب سلام الله علیها شدم.

تمام زندگی سعی کردم هرکاری داری انجام دهم تا دلت شاد شود. از کار خانه تا کار فنی. و حال، باید در عرصه جهاد دیگر به مادر شهدای مدافع حرم، حضرت زینب سلام‌الله علیها خدمت کنم. تمام هدفم این است از طرف حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای مدافعان و خود حضرت زینب خدمت کنم و ثوابش را به "بی‌بی و حضرت مادر، حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها)" هدیه بدهم ان‌شاء‌الله.

من منتظر شما هستم، اما از شما جدا نیستم.

اللهم ارزقنا شهادت فی سبیل الله اللهم اغفر الذنوب عبد مذنب

ساعت ۲۰:۳۰- دوشنبه جمادی الثانی. ۱۳۹۵/۲/۱۲📝
🕊🕯

مادرم کرده سفارش که بگو اول ماه
بابی انت و امی یا اباعبدالله
🕊🕯

 

یا سیدالشهداء! من حاضر هستم مادرم را فدای یک خِشت از حرم خواهر شما کنم و حاضرم مادرم زیر پای دشمنان شما لگد مال شود و صورتش در زیر پای دشمنان شما لِه شود.

اما کسی نتواند فکر نزدیک شدن به حرم زینب را بکند. آقاجان شما خود می‌دانید که من چقدر به مادرم حساس هستم و اگر خار به پایش برود با مژه چشم آن را بیرون می‌کشم اما آقاجان من غم عشق تو را با شیر از مادر گرفتم و من حاضر هستم عزیزترین کسانم را فدای شما کنم که این جان ناقابل ما که چیزی نیست بلکه در کنار جان خود، پدر و مادرم را فدای شما کنم.
از نوشته‌های شهید
🕊🕯

خدایا اعضا و جوارحم را در راه خود فدا کن و استخوان‌هایم را در راه دین خود خرد کن و ایمان را با گوشت و خون من درآویز و درآمیز و بعد گوشت و خون من را در راه دین خود فدا کن.

 از مناجات‌های نوید📝
🕊🕯

 

مادر شهید🎤
 نوید وقتی سوریه بود مدام زنگ می‌زد. با همه ما صحبت می‌کرد. اما دفعه آخر که زنگ زد گفت چند روز نمی‌توانم زنگ بزنم. نگران نشوید. مامان برای من دعا کن. اگر من بروم اینجایی که می‌خواهم بروم، خیلی راحت‌تر برمی‌گردم ایران. من آن موقع نفهمیدم منظورش چیست، گفتم ان‌شاءالله که راحت برمی‌گردی.

ان‌شاءالله که عاقبت به‌خیر می‌شوی. نوید این را که شنید چند لحظه مکث کرد. انگار که همانجا رضایت من را برای شهادتش برای عاقبت به‌خیری‌اش گرفت. این آخرین تماس ما بود. دیگر از نوید خبر نداشتیم.
🕊🕯

 

مستند ملازمان حرم. گفتگو با همسر شهید نوید صفری🎙🎥

 

شهید نوید
کتاب زندگی شهید نوید صفری📔
به قلم سرکار خانم مرضیه اعتمادی✒️

🕊🕯

 

از نوشته‌های شهید در ماه مبارک رمضان🌔
آقاجان!
طریقه شهادت مهم نیست و باکی ندارم از نوع آن... تیر بخوردم و ذبح شوم! اما از سر بهتر، زیر دست و پای دشمنان لگد شدن است و بعد ذبح شدن که می‌دانم لذتش از همه بیشتر است و نمی‌خواهم هیچ وقت بدنم سالم بماند و یا اینکه به کشور باز گردد یا اثری از من باقی بماند زیرا دوست دارم فردای قیامت شرمنده مادر شما نباشم و دوست دارم در حالی محشور شوم که بدنی پر از زخم داشته باشم در حالی که سر خود را به روی دست گرفته باشم و تقدیم حضرت نمایم، باشد که مورد لطف مادرتان قرار گیرم.

🕊🕯

 

آقا جان! شما را به علی اکبر خود شما را به عباس خود و شما را به علی اصغر و شما را به عزیزان‌تان قسم می‌دهم که برای ما به حقِ مادرتان شهادت را قرار دهید و نگذارید عمر بی‌قدر و برکت ما بیشتر از این هدر رود. باشد که ان‌شاءالله در این شب‌های عزیز مورد لطف شما قرار گیرم به اذن الله و ان‌شاءلله...

از دست‌نوشته‌های شهید.
چهارشنبه ۹۴/۴/۳، ساعت ۲۰:۳۰. شب هشتم رمضان المبارک
🕊🕯

 

و امروز که ما میهمان توایم؛
ثواب زیارت عاشورایمان را به روح ملکوتی‌ات نثار خواهیم کرد تا نوری از حضورت ضمیر پر گناهمان را روشن سازد. و این نویدمان باشد که سلام ما را به ارباب شهیدان برسانی.

🕊🕯

 

رهرو شهدا باشیم صلوات

🕊🕯

 

در روز عقد، داده به تو یار این نوید
روزی تو را برای خودش می‌کند شهید
زیبا شهید گشتی و تصدیق می‌کنم
بی‌سر قشنگتر به خدا می‌شود رسید

#شهید_نوید_صفری

✍🏻 فاطمه شعرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی