امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
پنجشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۰۲ ق.ظ

شهید علیرضا توسلی

نام و نام خانوادگی: علیرضا توسلی
تولد: ۱۳۴۱/۷/۱، بهسود افغانستان.
شهادت: ۱۳۹۳/۱۲/۹، درعا، سوریه.
گلزار شهید: مشهد مقدس، بهشت رضا علیه‌السلام.
🌼

 

✍🏻سمیرا اکبری ۱۴۰۰/۱/۱۵
🎤با صدای: سمیرا اکبری
👩🏻‍💻طراح کلیپ: زهرا جعفرپور
💠

 

🌙
📚 *ابوحامد*

_ سلام دلاور!
آقای خزاعی این را گفت و دوید به طرف مردی که دستش به گردنش آویزان بود. از گوشه‌ی موکب بلند شدم و نگاهی به بیرون انداختم. آقای خزاعی داشت همراه با آن مرد که می‌خورد پنجاه سالی داشته باشد، به طرف موکب می‌آمد.
همین که وارد موکب شد، فهمیدم افغانستانی است. از چشم‌های زیر عینکش، تواضع می‌بارید. سه تا چای پرعطر و رنگ ریختم و باهم خوردیم.
در برابر تعارف‌های ما، مثل آدم‌های خجالتی سرش را پایین انداخته بود. خیلی زود هم خداحافظی کرد و رفت.
_ آقای خزاعی! این بنده خدا کی بود که هنوز از شعف دیدنش، لبخند رو لباتونه؟!
_ حارس! تو واقعا ابوحامد رو نمی‌شناسی؟
آن قدر اسم ابوحامد برایم عظمت داشت که همان طور فنجان به دست، نشستم رو به روی آقای خزاعی.
_ نه والا. مگه کیه؟!
_ اسمش علیرضاست. علیرضا توسلی. اما همه صداش می‌کنن ابوحامد. فرمانده تیپ فاطمیونه. شجاعتش بین رزمنده‌ها زبانزده.
آقای خزاعی نگاهی به چشم‌های منتظر من کرد و با اشتیاق، پی حرف‌هایش را گرفت.
_ فقط همین رو برات بگم که تو یه عملیات، چندتا گردان به خط شده و همه شکست خورده بودن به جز گردان فاطمیون. می‌رن از حاج قاسم سلیمانی سوال می‌کنن که دستور عقب نشینی بدن یا نه!
حاج قاسم هم پرسیده بوده: «آقای توسلی تو عملیات هست؟!» بعد که می‌فهمه، ابوحامد تو گردان هست با قاطعیت می‌گه: «ادامه بدین که ان‌شاءالله پیروزی با ماست.»

از همان لحظه رفتم توی فکر ابوحامد. حتی الان که چند روز از دیدنش می‌گذرد و کنار ضریح حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها ایستاده‌ام باز هم توی فکرش هستم. از گوشه‌ی پنجره ضریح نگاهم افتاد به یک دست گچ گرفته. برگشتم به طرفش. باورم نمی‌شد. خودش بود. ابوحامد. بی‌اختیار جلو رفتم و به دست شکسته‌اش بوسه زدم.

✍🏻سمیرا اکبری ۱۴۰۰/۱/۱۵
🌼

 

🌙
علیرضا توسلی، ملقب به ابوحامد، فرمانده افغانستانی تیپ فاطمیون مدافعان حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، متولد سال ۱۳۴۱ و از رزمندگان جهاد مقدس افغانستان بود.
ده خواهر و برادر داشت و آخرین فرزند خانواده بود. مادرش علاقه خاصی نسبت به او داشت. در پنج سالگی مادرش را، و در یازده سالگی پدرش را از دست داد. در سال ۵۸ رژیم استکبار افغانستان نیز یکی از برادرانش را به جرم عشق به مکتب امام خمینی به همراه ۵ هزار افغان دیگر دستگیر و در گوری دسته جمعی زنده به گور کرد.
اتفاقات کودکی و نوجوانی‌اش از او مردی مبارز و انقلابی ساخت.
🌼

🌙
 وی در سال ۱۳۶۳ به ایران مهاجرت کرد. به پیشنهاد برادرش ابتدا در حوزه علمیه اصفهان و سپس در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل شد و به موازات تحصیل به کار ساختمانی هم اشتغال داشت. ۴ سال بعد از حوزه علمیه جامعةالمصطفی فارغ‌التحصیل شد.
در ۲۵ سالگی در جریان جنگ ایران و عراق به کردستان رفت و بیش از یک سال در آن منطقه حضور داشت. پس از جنگ ایران و عراق، در جریان حملات رژیم صهیونیستی به لبنان رفت.
علیرضا در سال ۷۴ و با ظهور جنگ طالبان دوباره راهی افغانستان شد تا در راه اعتلای پرچم اسلام بجنگد. برای او مرز، معنی فراتر و والاتر از چیزی داشت که روی کاغذها و نقشه‌های جغرافیا کشیده شده بود.
🌼

🌙
وی از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۲ در ایران به کارهای ساختمانی مشغول شد و با آغاز بحران سوریه، در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ راهی سوریه گردید.
او که در سال‎های اخیر با سازماندهی رزمندگان افغان از سراسر جهان به خیل مدافعان حرم آل‌الله پیوسته بود، به عنوان فرمانده «تیپ فاطمیون»، (تیپ مخصوص رزمندگان افغان حاضر در نبرد سوریه) و یکی از قابل اعتمادترین فرماندهان میدانی نبرد سوریه و مورد وثوق سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفت.
سرانجام سردار شهید علیرضا توسلی به همراه شش تن از یاران نزدیکش روز شنبه ۹ اسفند ٩٣، در جریان آزادسازی تپه تل قرین در حومه درعا، به دست تروریست‌های جبهه النصره به شهادت رسید.
🌼

شهید علیرضا توسلی فرمانده تیپ فاطمیون و شهید رضا بخشی معروف به فاتح، جانشین تیپ فاطمیون که همزمان باهم در منطقه درعا در تل قرین به شهادت رسیدند.🌼🌸

 

🌙
 بسیار زیرک و کم حرف بود و با اعمالش همه را شگفت‌زده می‌کرد.
با شجاعت و هوش سرشارش مدیریت خوبی در عملیات‌ها داشت. بسیار متواضع و همواره اهل گذشت بود. هیچ‌وقت در میان ده‌ها رزمنده کسی نمی‌فهمید که او یک فرمانده است چون مانند یک سرباز رفتار می‌کرد.
🌼

🌙
 در گفت و گوی صمیمانه‌ای که بین سردار سلیمانی و ابوحامد رد و بدل شده بود، سردار سلیمانی به ابوحامد گفته بود: «شما در فرماندهی اول هستید و ابوحامد به سردار گفته بود شما اولید و هردو در این گفت و گو مزاح کرده بودند.

ابوحامد در وصیت نامه‌اش از مقام معظم رهبری  خواسته بود فاطمیون را مجهز کنند و بچه‌های فاطمیون را معرفی کنند که خوشبختانه پس از آن بچه‌های فاطمیون از طریق تلویزیون ایران معرفی شدند.
روزی که ابوحامد در تل قرین به شهادت رسید از فاطمیون عنوان تیپ اطلاق می‌شد اما امروز لشگر فاطمیون پرقدرت راه شهدایش را تا ظهور امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ادامه خواهد داد.
🌼

 

 

 

🌙🎥مستند «فرمانده»، ویژه فرمانده تیپ فاطمیون سردار شهید علیرضا توسلی🌼

تهیه شده در شبکه افق☀️

 

 

 

محبت تو نمونه، شجاعت تو سرآمد
بود تواضع تو پای جانماز چه بی‌حد
چه فرق می‌کند از کشوری دگر، تو شهیدی
خوش آنکه در شب و روزش توسلی به تو دارد

#شهید_علیرضا_توسلی

✍🏻فاطمه شعرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی