امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰ ق.ظ

شهید مسعود علی محمدی

حرف دل:

آمریکا و صهیونیزم از دلاورمردان این سرزمین غضبناک و خشمگینند؛ چرا که قهرمانان ایران با وجود همه تحریم‌ها، فشارها، توطئه‌ها و جنایت‌ها همچنان به پیش می‌تازند تا فاصله عقب‌ماندگی دوران حاکمیت طاغوت‌ها را درنوردند و این مملکت را به جایگاه شایسته خود برسانند.
بی‌شک ترور این دانشمندان بزرگ نیز، زخم کهنه‌ی آنها را التیام نخواهد داد و راه اعتلای ایران همچنان تداوم می‌یابد و خون سرخ علمای هسته‌ای ما ضامن پیشرفت و تعالی این کشور صاحب‌الزمانی خواهد بود.

نام و نام خانوادگی: *مسعود علی‌محمدی*
تولد: ۱۳۴۰/۱/۲، روستای بلوطک، شهرستان ایذه.
شهادت: ۱۳۸۸/۱۰/۲۳، قیطریه، تهران.
گلزار شهید: گلزار شهدای امامزاده‌ علی‌اکبر‌ علیه‌السلام چیذر، تهران‌

شهید مسعود علی‌محمدی در دوم فروردین سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در روستای بلوطک در ۳ کیلومتری شهرستان ایذه، دیده به جهان گشود و تحت تربیت پدر و مادری مومن و متدین و ارادتمند به خاندان عصمت و طهارت پرورش یافت.
در سال ۱۳۴۷_۱۳۴۶ تحصیلات ابتدایی خود را در دبستانی در شهر ایذه آغاز کرد. مسعود علی‌محمدی، با آن سن کم و جدیت تمام و احساس مسئولیت مسیر محل زندگیشان را تا ایذه با پای پیاده طی می‌کرد. وجود فضایل پسندیده و روحیات عالی باعث شد که عملا غمخوار پدر و مادر خود شود.
 
دوره ابتدایی را با موفقیت و نمرات عالی سپری نمود و دوران راهنمایی را در مدرسه راهنمایی جلال آل‌ احمد گذراند.
دوران تحصیلات متوسط در سال ۱۳۵۳ در دبیرستان آیت‌الله طالقانی شهرستان ایذه شروع کرد و با وجود مشکلات فراوان در کنار تحصیل همگام و همراه پدر به فعالیت‌های کشاورزی می‌پرداخت.

دوران دبیرستان مسعود، مقارن با اوج‌گیری تظاهرات و مبارزات ملت ایران شد، او با ایراد سخنرانی و برپایی نماز جماعت در دبیرستان، به مبارزه با فعالیت‌های سیاسی گروه‌ها پرداخت.
ضمن عضویت در انجمن اسلامی دبیرستان، عضو نیروهای فعال مسجد جامع بود و سعی در برپایی کلاس‌های عقیدتی و سیاسی می‌نمود و در سنگر دبیرستان فعالانه ضمن تبلیغ و جذب نیروهای مومن، به مبارزه با افکار انحرافی رایج آن زمان می‌پرداخت.
پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۸ به جهادگران پیوست و با تمام توان در خدمت محرمین قرار گرفت و در ادامه کمیته فرهنگی جهاد سازندگی شهرستان ایذه را راه اندازی نمود و در این راستا اقدام به دایر کردن کتابخانه‌ای بزرگ در شهر و کتابخانه‌های موجود در شهر را تقویت نمود.

 

با شروع جنگ تحمیلی، این شهید عزیز از جهاد استعفا کرده و به سپاه پیوست و لباس سبز پاسداری را زینت بخش قامت استوار خود قرار داد. در همان ابتدا به عنوان‌ مسئول پرسنلی پایگاه مشغول به خدمت شد و خدمت در پایگاه او را قانع نکرد. او به دنبال روزنه‌ای که به عشق بپیوندد بود و در اولین فرصت فرمانده پایگاه را قانع کرد و به جبهه اعزام شد.
ابتدا به عنوان نیروی تکاور در یکی از گردان‌های لشکر، گمنامانه مشغول به خدمت شد و در عملیات خیبر در کنار شهید جعفرزاده رزمید و به دنبال آن بنا به دستور مسئولین لشکر، به سمت مسئول تعاون و فرمانده گردان انصار لشکر ۷ ولیعصر(عج) مشغول به خدمت شد.

وی از سال ۱۳۷۴در دانشکده فیزیک دانشگاه تهران و در مقاطع مختلف تحصیلی رشته فیزیک در تربیت معلم، مشغول به تدریس بود. و عضو هیئت علمی و از اعضای اصلی دانشگاه تهران به شمار می‌آمد.
وی همچنین به عنوان استاد راهنما و مشاور در پروژه‌های پایان نامه‌های مرتبط با علوم فیزیکی، به فعالیت مشغول بود. از جمله درس‌های ارائه شده توسط وی می‌توان به مکانیک کوانتومی و الکترومغناطیس، مکانیک آماری، ذرات بنیادی و نظریه میدان‌های کوانتمی اشاره کرد.
علیمحمدی، یکی از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سال ۸۶ بود و در پژوهش‌های بنیادی رتبه دوم را کسب کرد.
مسعود علیمحمدی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۶۴ از دانشگاه شیراز، کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۶۷ و دکترای فیزیک با گرایش ذرات بنیادی را در سال ۱۳۷۱ از دانشگاه صنعتی شریف، کسب کرد. او از دانشجویان نخستین دوره دکترای فیزیک در داخل ایران بود و نخستین کسی بود که در ایران دکترای خود را در فیزیک دریافت.
او ده ها مقاله ISI منتشر نمود. تخصص اصلی او ذرات بنیادی، انرژی‌های بالا و کیهان شناسی بود. با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات نیز طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ همکاری داشت.

بالاخره در صبح روز ۲۲ دی ماه ۱۳۸۸ در اثر انفجار بمبی که در موتورسیکلت جاسازی شده بود و به فاصله یک متر از درب ورودی منزل وی به یک درخت بسته شده بود، در قیطریه تهران، به لقای معبود شتافت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای، سی‌ام دی‌ماه، با حضور در منزل شهید دکتر مسعود علی‌محمدی و شهید دکتر مجید شهریاری، با خانواده‌های این دانشمندان شهید دیدار کردند.
در اواسط حضور آیت‌الله خامنه‌ای در منزل شهید علی‌محمدی، همسر شهید با نشان دادن قاب عکسی به رهبر انقلاب، خاطره‌ی خود را از ماجرای سفر حج تمتع به اتفاق همسر فقیدش در سال ۸۳ برای ایشان بازگو کرد.
وی، با تأکید بر این‌که شهید علی‌محمدی هیچ کاری را بدون مطالعه و شناخت عمیق انجام نمی‌داد، گفت: «این سفر بهترین هدیه‌ی معنوی از سوی همسرم بود؛ چرا که ماجرا و فلسفه‌ی تمام اعمال حج را به صورت لذت‌بخشی برای من بازگو می‌کرد و این، بهترین لحظات عمرم بود.
خانم کرمی، افزود: «همسرم در صفا و مروه به من می‌گفت: "خودت را بگذار جای هاجر و ببین چه حسی داری". یا در رمی جمرات می‌گفت: "فرض کن جای حضرت ابراهیم(ع) بودی و می‌خواستی فرزندت را ببری به قتلگاه. آن‌وقت شیطان وسوسه‌ات می‌کرد».
 
لازم به ذکر است رهبر انقلاب در پایان این دیدار با تقدیر از روحیات معنوی شهید علی‌محمدی، همسر و خانواده‌ی ایشان را به حفظ و انتقال این روحیه توصیه کردند.

سرکار خانم منصوره کرمی همسر شهید ادامه دادند: "وقتی به گذشته فکر می‌کنم با خود می‌گویم شاید خواست خداوند بود که مسعود (در زمان جنگ) زنده بماند و در مسیر علمی قدم بردارد و در سنگر علم به شهادت برسد.
قبل از شهادتش یکبار گفت ما هنوز در جبهه هستیم، هنوز در سنگر هستیم و نمی‌توانیم از این سنگر بیرون بیاییم پس باید ادامه دهیم تا بتوانیم استقلال خود را حفظ کرده و هجمه‌های وارد شده به کشور و تهدید و ترور را دفع کنیم، پس باید هنوز در جبهه باشیم، فقط نوع سنگرهایمان تغییر کرده است، امروز هم جبهه دیگری در پیش داریم.
در کار و هدفش بسیار جدی و مصمم بود.
  موقع درس خواندن از هیچ چیزی نمی‌گذشت یعنی تا نکته‌ای را نمی‌فهمید صفحه بعدی ‌را ورق نمی‌زد، به صورت بسیار عمیقی درس‌هایش را می‌خواند. فکر می‌کنم اگر او در رشته فیزیک ذرات بنیادی بود و توانست در هسته‌ای هم کاری کند به علت همین طرز تفکرش بود که از نکته‌ای به آسانی عبور نمی‌کرد تا چیزی را یاد نمی‌گرفت سراغ مطلب دیگری برای خواندن نمی‌رفت و هدفش هم فقط و فقط کشور و انقلابش بود".

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، شهادت استاد دانشمند آقای دکتر مسعود علی محمدی را تسلیت گفتند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت استاد دانشمند مرحوم آقای دکتر مسعود علی‌محمدی رضوان‌الله‌علیه را به مادر و همسر و خاندان گرامیش و به همه‌ی دوستان و شاگردان و همکارانش تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
دست جنایتکاری که این ضایعه را آفرید، انگیزه‌ی دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشاء و برملا کرد. بی‌گمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به‌رغم دشمن،‌ این انگیزه‌ی خباثت‌آلود را ناکام خواهد گذاشت. علوّ درجات آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 

ادعای دستگیری عامل بمب‌گذاری
در ۲۰ آذر ۱۳۸۹ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد موفق به دستگیری عامل این بمب‌گذاری شده است. در همین ارتباط اعترافات تلویزیونی فردی به نام «مجید جمالی فشی» از صدا و سیمای ایران پخش گردید.

در این مصاحبه فرد یادشده به نقش خود در ترور استاد شهید علیمحمدی اعتراف می‌کند که آموزش‌های مورد نیاز برای این ترور را در سفری به اسرائیل و دوره‌هایی را زیر نظر مامورین موساد دیده‌است وی در بخش دیگری از اعترافات تلویزیونی، مدعی می‌شود که در پادگانی نظامی در جوار اتوبان تل‌آویو اورشلیم به وی آموزش‌هایی نظیر «تعقیب و گریز، تعقیب ماشین، جمع‌آوری اطلاعات از یک محل خاص و چسباندن بمب به زیر ماشین» داده شده‌است.
مجید جمالی فشی بعد از ثابت شدن جرم، در دادگاه صالحه، به سزای عمل ننگینش رسیده و به درک واصل شد.

 

 

💠بخشی از وصیت نامه شهید مسعود علی محمدی، دکترای فیزیک ذرات بنیادی:📝
 
 💠ای نفس مرا رها کن تا به خدا بپیوندم.
 
💠رهایم کن که از این جهان مادی جدا شوم و به جهان معنا پرواز کنم.
 
💠اگر حب تو به دنیا نبود این همه جنایت در دنیا رخ نمی‌داد.
 
💠از شما خانواده محترم و عزیز می‌خواهم که مواظب باشید آلت دست هوای نفس قرار نگیرید تا همواره رستگار و سبک‌بال باشید.
 
والسلام علیکم ورحمة الله
 
📚سبک زندگی شهدا ص۳۵۰

 

 

ناگفته‌های زندگی شهید مسعود علی‌محمدی به روایت همسرش منصوره کرمی
نیمه پنهان ماه🎥

 

🌸شادی روح ملکوتی‌اش صلوات🌸
 

یاد و خاطره شهدای هسته‌ای ایران گرامی باد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی