امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
يكشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۱، ۰۲:۰۶ ب.ظ

شهید محسن فخری‌زاده

🗻
نام و نام خانوادگی شهید: محسن فخری‌زاده
تولد: ۱۳۴۰/۱/۱، قم.
شهادت: ۱۳۹۹/۹/۷، ترور توسط عوامل رژیم صهیونیستی، آبسرد دماوند.
گلزار شهید: جوار شهدای گمنام، امامزاده صالح تجریش، تهران.
🌹

🗻
📚 *دماوندِ خونین*

هوا سرد است؛ آنقدر سرد که حس می‌کنم تمام بند بند وجودم یخ زده است.
از جاده فیروزکوه وارد جاده آبسرد می‌شویم. یکی از ماشین‌های اسکورت جلو می‌افتد تا جاده را چک امنیتی کند. ناگهان همه چیز در ماشین قفل می‌شود. دو گلوله به سمت ماشین شلیک می‌شود. دکتر برای آنکه من مورد هدف قرار نگیرم، از ماشین پیاده می‌شود و سر تیم حفاظت، فریادزنان به سمتش می‌دود و دکتر را در آغوش می‌گیرد. چهار گلوله شلیک می‌شود که یکی از بدنش رد می‌شود و به دکتر اصابت می‌کند.
از ماشین پیاده می‌شوم و به سمت دکتر می‌دوم. او را در آغوش می‌گیرم.
سکوت آبسرد می‌شکند و نیسان پر از الواری که کنار ترانس برق توقف کرده بود، منفجر می‌شود. محافظان، پیکر غرق خون دکتر را سوار ماشین می‌کنند.
دکتر را که می‌برند، تنها می‌مانم. من می‌مانم و سرما و خونی که انگار از زمین جوشیده، می‌جوشد تا برسد به کوهپایه دماوند. می‌جوشد تا گرم بماند، در این سرمای جانسوز. می‌جوشد تا...

✍🏻 *زهرا فرح‌پور* ۱۴۰۰/۱۰/۳
👩🏻‍💻طراح کلیپ: مطهره سادات میرکاظمی
💻تدوین: زهرا فرح‌پور @z_farahpour
🎙با صدای: فاطمه گنجی @ganji_1984
🌹

🗻
☢️شهید دکتر محسن فخری‌زاده مهابادی، در نخستین روز از فروردین ۱۳۴۰ در شهر قم چشم به جهان گشود. دوره ابتدایی را از سن ۵ سالگی در مدرسه ملی شریفی (حائری فعلی) و تحصیلات راهنمایی را در مدرسه کریمی قم (شهید بهشتی فعلی) گذراند.

☢️در سال ۱۳۵۸ در رشته فیزیک مدرسه عالی اراک پذیرفته شد و پس از گذراندن ۲۳ واحد درسی در مدرسه عالی، به دلیل نیاز مبرم سپاه به ایشان و درخواست انتقال یکی از دانشگاه‌های تهران، در سال ۱۳۶۲ به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شد و در سال ۱۳۶۶ مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک کاربردی دریافت نمود.

☢️به سبب مشغله ناشی از انجام پروژه‌های مهمی که در دست داشت، زمان کافی برای گذراندن مقطع دکتری نیافت؛ تا اینکه در سال ۱۳۹۶ موفق به دریافت درجه دکتری (با گرایش کاربرد پرتوها در زمینه تابش هسته‌ای و کشف کیهانی برای تشخیص قدرت رآکتورهای هسته‌ای) از دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد.
🌹

🗻
☢️شهید دکتر فخری زاده از دانشمندان درجه یک هسته‌ای و صنایع دفاعی در ایران بود که روز جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ در عملیات تروریستی در آبسرد دماوند به شهادت رسید.
ایشان از فرماندهان سپاه پاسداران در زمینه موشکی بود و پیش از ورود به برنامه اتمی ایران سابقه همکاری با شهید حسن طهرانی مقدم را داشت. او پیش از این حادثه ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را بر عهده داشت.
در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت که در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷(۴ فروردین ۱۳۸۶)، علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران تصویب شده نام وی جزء افراد تحریم شده قرار داده شده بود.

☢️آمریکایی‌ها او را صندوقچه اسرار می‌نامیدند؛ چون او در دوران فعالیت خود سروصدای خبری نداشت. اما آنها می‌دانستند که ایشان همواره در تعیین مواضع ایرانی‌ها در مذاکرات نقشی مخفیانه ولی مؤثر داشته است.
فعالیت‌های این شهید بزرگ تنها در حوزه نظامی و هسته‌ای نبود. کار تحقیقاتی و مبارزه با ویروس کرونا از سال ۹۸ با تلاش های این شهید و همکاران ایشان آغاز شد.
🌹

🗻
☢️فخری‌زاده سال‌ها توسط موساد زیر نظر بود و یکی از هدف‌های بزرگ اسرائیل به شمار می‌رفت.
یوسی ملمن کارشناس و تحلیل‌گر ارشد نظامی-امنیتی روزنامه «هاآرتص» نوشت: «موساد یک بار دیگر نیز برای ترور وی اقدام کرده بود که ناکام ماند.»
 ترور وی در سالگرد ترور دیگر دانشمند هسته‌ای ایران، مجید شهریاری روی داد که اسرائیل در کانون اتهام اقدام بدان قرار دارد.

☢️بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت اسرائیل، محسن فخری‌زاده را به عنوان مدیر پروژهٔ آماد معرفی کرده و اشاره کرده بود که او به عنوان رئیس سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند) بسیاری از چهره‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران را در مجموعهٔ خود داشته‌است.  
🌹

🗻
*بُعد معنوی شهید محسن فخری‌زاده از بیان یکی از دوستان و همکاران نزدیکش* 🎤

 محسن فخری‌زاده فردی بسیار خوشرو و آرام، منطقی و مثبت‌اندیش بود.
هرگز دنبال هیاهو و جار و جنجال نبود. حتی به خاطر اینکه بتواند خود را از شر نهادهای امنیتی دشمن و سرویس‌های بیگانه رها کند نام خانوادگی‌اش را به محسنی تغییر داده بود.
او در کنار بقیه مدیران وزارت دفاع بسیار متواضع و افتاده وانمود می‌کرد و هیچ انگیزه جاه‌طلبی و قدرت‌طلبی یا بزرگنمایی در او وجود نداشت.
بسیار اهل دعا و عبادت و تهجّد بود. نسبت به کاری که انجام می‌داد پیگیر بود و با هیچ‌کس تعارفی نداشت. کارش را با جدّیت و تعقل کامل و بدون برخورد احساسی پیگیری می‌کرد.
البته دشمن، دنبال چنین چهره‌هایی است و بعد از شناسایی این افراد به دنبال حذف آنهاست.
اما حذف این دانشمندان هرگز به معنای تعطیلی فعالیت‌های کشور در زمینه انرژی اتمی و نیازهای آینده کشور نیست.
ایران امروز به فکر دهه‌های آینده است. وگرنه اگر نبود اینهمه هزینه برای خود ایجاد نمی‌کرد.
تصور مسئولین ایرانی اینست که دهه آینده دهه هسته‌ای است و هر کشوری که انرژی اتمی نداشته باشد نمی‌تواند نیازهای کشورش را برآورده کند.
به همین دلیل دانشمندان، جوانان و مدیران ما در این زمینه بسیار فعال عمل کرده و تدابیر مقام معظم رهبری هم بر همین امر است.
کار ما قائم به فرد نیست. و با شهادت هرکدام از این عزیزان راه ما پر رهروتر و قویتر از قبل ادامه پیدا کرده و پایه و اساس همه تلاش‌های ما رضایت خداست.
و شهادت بالاترین اجری بود که برای مهندس خدومی چون محسن فخری زاده رقم خورد.
🌹

🗻

*سخنان ارزشمند دانشمند شهید محسن ‌فخری‌زاده*

▪️و برادران جز شهادت هیچ راه دیگری نیست که انسان با خیال راحت بخواهد از این دنیا برود. کسی شهید می‌شود که در زمان شهادتش شهید شده باشد.
▪️برادران هر خونی که به زمین بریزد گل پیروزی از آن خون خواهد دمید. جبهه مقاومت انتقام بگیرد یا نگیرد که قطعا انتقام خواهد گرفت؛ ولی منهای این بحث، اقل نتیجه خون به ناحق ریخته شده توسط این آشغال‌ها این است که بلاشک وجود کثیفشان از منطقه محو خواهد شد. امید داریم که یک روزی شهید شویم.

▪️ بالاخره دشمنان نشان دادند که جهادگران علمی را هم می‌کشند؛ پس ما هم امید داریم که یک روزی شهید شویم ولو به عراق و سوریه نرویم.
🌹

چون کوه قوی بودی و چون سرو تناور
هم فخر وطن بودی و هم یاور رهبر
از سعی تو صد قله بلند است به کشور
از خون تو روییده شود صد گل دیگر


✍🏻شاعر: ملیحه بلندیان
🗻🌹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی