امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
دوشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۹:۰۰ ق.ظ

شهید محمد منتظرقائم

🛩🌪🔥
نام و نام خانوادگی شهید: *محمد منتظرقائم*
تولد: ۱۳۲۷/۳/۲۲ فردوس، استان خراسان جنوبی.
شهادت: ۱۳۵۹/۲/۵، صحرای طبس.
گلزار شهید: یزد، گلزار شهدای خُلد برین.
🌹

🛩🌪🔥
📚 *سردار ابابیل‌ها*

_ محمد! نماز جعفر طیّار می‌خونی؟! دیر شد.
_ شاید این آخرین نمازمون باشه برادر.

حکم مأموریت از سپاه تهران داشتیم. راننده‌ی یک تانکر نفت‌کش، گزارش داده بود در ۱۲۰ کیلومتری طبس پنج هلیکوپتر، یک هواپیمای در حال سوختن و دو موتور سیکلت مشاهده کرده است! باید سریع خودمان را می‌رساندیم.
محمد با آرامش تمام نمازش را خواند. حال عجیبی داشت.
پشت آن نگاه مهربانش، کوهی از ایمان نشسته بود. تعقیبات نمازش که تمام شد زد روی پایم و گفت: «یا علی برادر!»
 تا برسیم به منطقه برایمان سوره فیل خواند و تفسیرش کرد. انگار از همه چیز خبر داشت! نگاه نگران ما را که دید گفت: «این مملکت متعلق به آقا امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است و خدا خودش از آن محافظت می‌کند؛ ما پاسدارها وسیله‌ای بیش نیستیم.»
وقتی رسیدیم او با دوتا از بچه‌ها به سمت بالگردها و هواپیمای سوخته رفتند و من برای سوال و تجسس از اهالی، از آنها جدا شدم.
در حال صحبت با اهالی بودم که هواپیماهای فانتومی که بر فراز منطقه پرواز می‌کردند توجهم را جلب کردند. در یک لحظه صدای انفجاری مهیب صحرا را لرزاند. به سرعت به طرف بالگردها راه افتادم. سکوتی مرگبار همه جا را فراگرفته بود و دودی سیاه از بالگردهای آتش‌گرفته به آسمان می‌رفت.
محمد که وارد یکی از بالگردها شده بود تا اگر سند و مدرکی از شکست مفتضحانه آمریکا برجا مانده را با خود بیاورد، طعمه خیانت بنی‌صدر مزدور شد؛ چرا که بنا داشت آن اسناد هرگز فاش نشوند‌.

تا ما به محمد برسیم او به مولایش رسیده بود.

🎙✍🏻 *رضوانه دقیقی* ۱۴۰۱/۱/۸ @rezvan_daghighi
👩🏻‍💻طراح کلیپ: مطهره سادات میرکاظمی
💻تدوین: زهرا فرح‌پور @z_farahpour
🌹

🛩🌪🔥

 1⃣ محمد منتظرقائم، در بیست و دومین روز از خرداد سال ۱۳۲۷ در شهر فردوس از توابع استان خراسان به دنیا آمد.
2⃣ خانواده محمد به علت ایستادگی پدرش در مقابل جیره‌خواران رژیم پهلوی، مجبور به هجرت از فردوس شدند و در شهر و دیار پدری‌اش، یعنی یزد سکنی گزیدند؛ و این تازه ابتدای راه زندگی استکبارستیزانه محمد بود که رقم می‌خورد.
3⃣ محمد تحصیلات خود را در مدرسه تعلیمات اسلامی ادامه داد. در حالی که هنوز ۱۵ سال بیشتر نداشت حماسه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ شکل گرفت. او با وجود سن کم، تفکری عظیم را در خود پرورانده و فعالیت‌های ضد استکباری‌اش در آن سال‌ها، تعجب همگان را به خود جلب می‌کرد.
4⃣ وی تحصیلات خود را در رشته برق در هنرستان فنی ادامه داده و پس از اتمام و اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۷، لباس سربازی را با وجود آنکه کاملاً با رژیم پهلوی مخالف بود، بر تن کرد. حتی در این دوره، یک بار به علت پاره کردن تصویر شاه و آتش زدن آن در بازار شهر به شدت تنبیه شد.
5⃣ پس از گذران دوره سربازی با وجود همه سختی‌ها، در شرکت برق مشغول به کار شد. در سال ۱۳۵۰ با تشکیل گروهی مخفی، مبارزه را در قالب تشکلی منسجم هدایت کرده و نخستین اعلامیه این گروه ششم بهمن ۱۳۵۱ در یزد به شکل گسترده و مخفیانه توزیع شد که انعکاسی وسیع یافت. اما به‌علت فعالیت سیاسی از کار خود اخراج شده و مدت ۱۵ ماه در سیاهچال‌های ساواک مورد شکنجه قرار گرفت. اما با هوشیاری مثال‌زدنی بدون این که هیچ اعترافی از وی گرفته شود، آزاد شد.
🌹

🛩🌪🔥

6⃣ به شدت طرفدار وحدت حوزه و دانشگاه بود تا جائی که خانه‌اش را پایگاه طلبه‌هایی کرده بود که به قم می‌آمدند و با بچه‌های دانشگاه به کوه می‌رفتند.
آن روزها بچه‌های مذهبی تلاش می‌کردند تا در برابر مارکسیست‌ها قد علم کنند. دانشگاه‌ها عمدتاً در کنترل مارکسیست‌ها بود. اختیار کوه، کتابخانه، سلف‌سرویس، سینما، خوابگاه و غیره به دست آنها بود. به شدت درصدد مذهبی زدایی بودند. محمد منتظرقائم اطلاعات وسیعی درباره مارکسیسم را به طلبه‌ها انتقال می‌داد و هسته‌های مقاومت فرهنگی در مقابله با مارکسیست ها را ساماندهی می‌کرد.
 در آن روزهای سیاه که همه جا پر از جاسوس‌های ساواک بود کارهای فرهنگی شهید منتظر قائم بسیار پرخطر و پرریسک بود.

7⃣  محمد همیشه متبسم و بسیار باروحیه بود. دانشجویان یزدی او را خیلی قبول داشتند. حتی مارکسیست‌ها نیز به او احترام می‌گذاشتند چون شخصیت جذابی داشت و اخلاق خوبش همه را شیفته خودش کرده بود.

8⃣در خانه‌اش که در حوالی میدان امام حسین فعلی بود از رساله امام تا کتاب‌های ممنوعه و نوارهای کاست سخنرانی یافت می‌شد خانه محمد منتظر قائم یک پایگاه فرهنگی ضد رژیم به یک مرکز پشتیبانی انقلاب و به خصوص مقابله با تفکرات الحادی بود.
🌹

🛩🌪🔥
9⃣ محمد پس از آزادی مصمم‌تر از پیش، به مبارزات خود علیه استکبار و استعمار ادامه داد تا این که انقلاب اسلامی پیروز شد و پس از تشکیل سپاه پاسداران به فرمان رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۵۸، به‌عنوان نخستین فرمانده سپاه پاسداران استان یزد انتخاب و مسئول بنیان‌گذاری و تشکیل سپاه یزد گردید.
0⃣1⃣ او سپاه را گسترش داد و با قاطعیت با ضدانقلاب به مبارزه برخاست. به‌نحوی که دو ماه پس از ایجاد تشکل، وقتی اوضاع کشور و انقلاب را در غرب کشور در خطر دید، آسوده ننشسته و با شماری از پاسداران برای مبارزه با ضد انقلاب و طاغوت راهی کردستان شد.
1⃣1⃣ دفاع از اسلام و انقلاب، آرمان و هدف وی بود به طوری‌که در روز پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ نیز وقتی در جریان فرود چند بالگرد آمریکایی در کویر طبس قرار می‌گیرد، هر چه سریع‌تر در محل حادثه حضور پیدا کرد تا از نزدیک واقعه را بررسی کند.
همزمان با حضور محمد منتظرقائم در محل صحرای طبس، بنی‌صدر رئیس جمهور وقت در خیانتی آشکار دستور حمله به بالگرد‌ها و هواپیما‌های آمریکایی را داد. ولی بعد‌ها مشخص شد که این بالگرد‌ها حاوی اسناد مهمی از اقدامات بعدی آمریکا در حمله به طبس بوده است.
بدین ترتیب محمد منتظرقائم که در صحنه مبارزه با استکبار حضور داشت، در بمباران منطقه به دستور بنی‌صدر، به شهادت رسید.
🌹

🛩🌪🔥
برای اینکه باز هم بیشتر نسبت به خون جوشیده این شهید عزیز عرض ارادتی به سهم خودم کرده باشم، این جمله و این نکته را عرض کنم که شهادت این برادر در آن کویر سوزنده‌ای که مدفن کفار نظامی دشمن ما شد، یک معنای این مفهوم سمبلیک می‌تواند این باشد که ما جز به بهای خون و جز با سرمایه شهادت و جانبازی امکان ندارد که بتوانیم در برابر جهازات صنعتی مخوف که بیشتر تلاش و کوشش را متاسفانه برای ایجاد ابزار تخریب به کار برده تا ابزار سازنده، مقاومت کنیم در همان میدانی که متجاوزان و دزدان آمریکایی در زیر تلی از خاکستر مدفون می‌شوند برادر شهید عزیز ما، محمد منتظرقائم خونش ریخته می‌شود و نمودی از شجاعت می‌شود...
ما به وجود چنین عناصر بزرگ و عزیز، چنین روح‌های فداکار و دل‌های آشنا با خدا افتخار می‌کنیم و این جمله‌ای است که امام فرمودند من افتخار می‌کنم به داشتن چنین جوان‌هایی و یقینا برای یک ملت و یک انقلاب و برای خانواده‌های شهیدپرور مایه افتخار است چنین عناصری و خوشبختانه یک چنین نسلی در این انقلاب پاگرفته است.

*از بیانات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی*
🌹

ایستاده هنوز منتظرش
نامش اما چقدر، پرمعناست

منتظر در سپاهِ صاحبِ‌مان
سربلند و دلیر و بی‌پرواست

می‌رسد روزگارِ رجعتتان
ای سرافراز منتظر، قائم

نام‌تان ماندنی ست، چونان کوه
راه‌تان هم، هنوز پابرجاست


✍🏻ملیحه بلندیان۱/۲/۵
🛩🌪🔥

نظرات (۱)

عملیات امریکا در طبس از ماهها قبل توسط نفوذیهای ایران لو رفته بود و لحظه سوختگیری ، جنگنده های ایران انها را هدف قرار دادند. کشته شدن منتظر قائم بدلیل عدم هماهنگی لازم بوده و هیچ توطئه ای درکار نبوده
پاسخ:
سلام علیکم

اگر عملیات لو رفته بود، چرا هیچ واکنشی نسبت به اون انجام نشد؟
پس کسی از این عملیات خبر نداشته...
به قول فرمایش شما، نفوذی ها می دونستند که اونها هم مشغول توطئه بودند...

شهادت محمد منتظر قائم هم توسط همون نفوذی ها انجام گرفت چرا که اسناد مهمی از واقعه طبس بدست اومد که نامردها، نمی خواستند منتشر بشه


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی