امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
جمعه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۳، ۰۵:۵۶ ق.ظ

شهید شیخ احمد یاسین

🖇
هرسال، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، ما را پای سفره شهدای راه آزادی قدس شریف می‌نشاند.
و شهیدی از میان این شهدای عزیز که یادمان می‌دهد برای اینکه فردی مفید و تأثیرگذار باشی نیازی نیست همه‌ی امکانات برایت فراهم باشد. با وجود محدودیت‌های بسیار جسمی و کهولت سن هم می‌شود برای آزادگی و اقتدار هم‌وطنانت بدرخشی و در محضر خداوند سربلند باشی.
و ما این‌ها را امروز، از شهید «شیخ احمد یاسین» فراخواهیم گرفت.

☀️🇵🇸
نام و نام خانوادگی شهید: احمداسماعیل یاسین
تولد: ۱۳۱۵ه.ش، روستای الجورات، توابع شهرستان مجدال، جنوب غزه، فلسطین.
شهادت: ۱۳۸۳/۲/۲، غزه، فلسطین.
گلزار شهید: آرامگاه شیخ رضوان، مرکز غزه.
✌️

☀️🇵🇸
📚 خدا، مادر، کودک

صفحات تاریخ را که ورق می‌زنی پر است از معجزه‌ی مادران و کودکانشان.
مادری که کودکش را در صندوق می‌گذارد و به رود خروشان می‌سپارد؛ به اتکای نوری که در دلش امید می‌دهد.
و کودک می‌شود موسی! و فرعون را از تخت ظلم به پایین می‌کشد...
مادری دیگر کودک نابینا و فلج خود را بر صندلی چرخ‌دار با توکل بر خدا تربیت می‌کند؛
و می‌شود شیخ احمد یاسین
می‌شود رهبر حماس
می‌شود خاری در چشم فرعون‌های ظالم زمانه...

می‌شود شهید شیخ احمد یاسین و کلامش باران می‌شود بر دل‌های حاصلخیز مردم مظلوم غزه

تا به امروز
مادرانی که بذر امید در عمق جانشان ریشه کرده، در باریک‌ترین محدوده سرزمین فلسطین، در طوفانی‌ترین روزهای بلا، کودکان خود را چنان تربیت کنند که هرکدام می‌شوند
موسی
می‌شوند احمد یاسین
می‌شوند خار چشم فرعون‌ها...

✍🏻وحید کیانی ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
👩🏻‍💻طراح: مطهره‌سادات میرکاظمی
🎙با صدای: کوثر راد
🎞تدوین: زهرا فرح‌پور
✌️

☀️🇵🇸
تولد و کودکی🧍🏻

«شیخ احمد اسماعیل یاسین»، در ربیع‌الثانی ۱۳۵۵ هجری قمری، برابر با ژوئن ۱۹۳۶ میلادی، سالی که شاهد اولین انقلاب مسلحانه، علیه نفوذ روزافزون صهیونیست‌ها بود، در روستای جورات عسقلان، ناحیه مجدال، در جنوب نوار غزه به دنیا آمد.
دوران ابتدایی را در دبستان الجوره (زادگاهش) گذراند. تا کلاس پنجم در آنجا به تحصیل ادامه داد؛ تا آنکه فاجعه فلسطین رخ داد و مردم آن را آواره کرد. بنابراین در ۱۲ سالگی، در سال ۱۹۴۸ به همراه خانواده خود به نوار غزه گریخت.
 او در سال ۱۹۴۹ خانواده هفت نفره خود را با کار در یک رستوران در غزه اداره می‌کرد.
✌️

☀️🇵🇸
معلولیت و بیماری‌ها🧑🏻‍🦽🦠💊

او در شانزده سالگی در معرض آسیب شدیدی قرار گرفت؛ طوری‌که تمام زندگی او را تحت‌تأثیر قرار داد. هنگام بازی با تعدادی از هم‌سالانش، دچار شکستگی مهره‌های گردن شد. او به هیچ‌کس، حتی به خانواده‌اش، چیزی نگفته بود که در هنگام کشتی گرفتن با یکی از دوستانش(عبدالله الخطیب) مجروح شده تا مبادا موجب اختلاف و درگیری بین خانواده‌هایشان شود. این امر تا سال ۱۹۸۹ میلادی یعنی حدود ۳۷ سال بعد آشکار نشد.
پس از ۴۵ روز از قرار دادن گردنش در گچ، مشخص شد که او در اثر فلجی که در آن دوران متحمل شده بود، تا پایان عمر این‌گونه زندگی خواهد کرد. وی علاوه بر فلج کامل، از بیماری‌های بسیاری نیز رنج می‌برد. از جمله: از دست دادن بینایی چشم راست در دوران زندان، ضعف شدید در دید چشم چپ، التهاب مزمن گوش و حساسیت در ریه‌ها و برخی بیماری‌ها و سایر عفونت‌های روده‌ای.
✌️

☀️🇵🇸
اشتغال و فعالیت فرهنگی👨🏻‍🏫

او تحصیلات متوسطه خود را در سال تحصیلی ۱۹۵۷ میلادی به پایان رساند و با وجود مخالفت اولیه به دلیل وضعیت سلامتی خود، موفق به یافتن فرصت شغلی شد.
 او به عنوان معلم ادبیات عرب و تربیت اسلامی به کار مشغول شد.
در مساجد غزه به سخنرانی و تدریس پرداخت و به مشهورترین سخنرانان نوار غزه تبدیل شد.
✌️

☀️🇵🇸
فعالیت‌های سیاسی

در سال ۱۹۸۳ به اتهام نگهداری اسلحه و تشکیل سازمان نظامی و فعالیت علیه اسرائیل بازداشت و در دادگاه نظامی اسرائیلی محاکمه و به ۱۳ سال زندان محکوم شد.
✌️

☀️🇵🇸
ایجاد حماس

او در سال ۱۹۸۷ به همراه گروهی از فعالان اسلامگرا، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را در غزه بنیان گذاشت.

در سال ۱۹۸۵ در چارچوب تبادل اسراء میان اسرائیل و جنبش آزادی‌بخش فلسطین پس از تحمل ۱۱ ماه زندان، آزاد شد. در سال ۱۹۸۸ نیروهای دفاعی اسرائیل با یورش به منزلش، او را مورد بازجویی قرار داده و تهدید به تبعید به لبنان کردند.
در ۱۶ اکتبر ۱۹۹۱ دادگاه نظامی با کیفر خواستی در ۹ بند، او را به اتهام تشویق برای ربودن و قتل سربازان اسرائیلی، تأسیس حماس و تشکیل دستگاه‌های امنیتی و نظامی متهم کرده و او را به حبس ابد به علاوه ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

در روز چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۷۶ در توافقی که میان اردن و اسرائیل بسته شد و در مقابل آزادی دو جاسوس سازمان اطلاعات و وظایف ویژه اسرائیل (موساد) که در جریان تلاش ناموفق برای کشتن خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس دستگیر شده بودند آزاد شد.
✌️

☀️🇵🇸
سفر به ایران🇮🇷
او در ۲ مه ۱۹۹۸ (۸ اردیبهشت ۱۳۷۷) به مدت شش روز از ایران دیدن کرد و با رهبر جمهوری اسلامی ایران، سید علی خامنه‌ای دیدار و گفتگو کرد.
✌️

☀️🇵🇸
ترور🔥🏢🚀

شیخ احمد یاسین در ۶ سپتامبر ۲۰۰۳ هنگامی که در یکی از آپارتمان‌های غزه همراه با اسماعیل هنیه(نخست‌وزیر کنونی غزه) بود، مورد سوءقصد نافرجام قرار گرفت و موشک شلیک شده توسط هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی ساختمان آپارتمانی در غزه را هدف قرار داد که محل سکونت وی بود و وی و ۱۵ فلسطینی را مجروح کرد اما جراحات وی جدی نبود؛ لکن بار دیگر قصد ترور وی را کردند. زمانی که ایشان بعد از نماز صبح با ویلچر از مجتمع اسلامی خارج می‌شد هواپیماهای رژیم صهیونیستی با سه موشک آن محل را بمباران کردند و او را به شهادت رساندند.
✌️

در این حمله، ۹ تن دیگر، از جمله یکی از فرزندان شیخ و دو تن از محافظان او نیز به شهادت رسیدند.
خبرگزاری فرانسه به‌نقل از رادیواسرائیل اعلام کرد: «آریل شارون» نخست‌وزیر اسرائیل، شخصاً بر عملیات کشتن احمد یاسین نظارت داشته‌است.
✌️

☀️🇵🇸
پیام حضرت آیه‌الله خامنه‌ای در شهادت شیخ‌احمد یاسین📡

«شهادت، بی گمان آرزوی همیشگی این شیخ مجاهد پارسا بود و کشته شدن در راه خدا، در کام بندگان مخلص او شیرین است؛ ولی این نمی‌تواند از عظمت گناه تبهکاران غاصب صهیونیست بکاهد و وزر این جنایت بزرگ را بر دوش آنان سبک کند. آنچه از شیخ و ملت فلسطین با این جنایت ستاندند، جسمی نحیف و علیل بود؛ فکر او را و خطی را که او ترسیم کرد و راهی را که گشود، نخواهند توانست از ملت فلسطین بگیرند.
روح شیخ زنده است و درس او که اینک با خون مظلومانه اش ماندگارتر و برجسته‌تر شده، زمزمه جوانان و نوجوانان نسل آینده فلسطین خواهد بود. تبهکاران غاصب فلسطین بدانند که قدرت نمایی‌های احمقانه آنان، بزرگ‌ترین شاهد ضعف و شکست آنهاست و رژیم غاصب و دولت مجهول صهیونیستی محکوم به فناست».
✌️

☀️🇵🇸
برخی از سخنان شیخ احمد یاسین🎤

حماس وجود دارد و باقی خواهد ماند، دیگر یک سازمان یا یک ایده نیست. حماس یک واقعیت و یک جنبش مردمی بزرگ است که بر مردم فلسطین رهبری می‌کند و امت عربی و اسلامی، جریانی مردمی که عمق دارد. حماس هر روز در حال گسترش است و آینده خود را آینده توانمند و پیروزی می‌داند.
به فضل الهی. دشمن اسراییلی مردم فلسطین را با یک گزینه باقی نمی‌گذارد، بلکه یک گزینه، مقاومت، جهاد و شهادت است.
ما شاگرد شهادتیم. زندگی، این زندگی یک چیز بی‌ارزش است، ما به دنبال زندگی ابدی هستیم.
دشمن، همه ما را تروریست می‌داند و اگر مقدر است که تمام مردم فلسطین را ترور کند، سرزمینی بدون مردم می‌خواهد، بنابراین برای ما فرقی نمی‌کند که کدام دسته‌بندی… در تاریخ اسلام درباره رسول خدا(ص) می‌گفتند: که دروغگو و جادوگر بود پس آیا این صفات در او صادق بود در نهایت اسلام پیروز شد.
✌️

دل من کشتی نوح است و دریا اشک چشمانم
از این غوغای بی‌حاصل، تو ای دشمن مترسانم!
رجز می‌خوانْد شب‌ها مادرم، لالایی‌اش این بود:
«که قدس آزاد می‌گردد، به استحکام ایمانم»

✍🏻زهرا دشتیار ۱۴۰۳/۱/۱۷
☀️🇵🇸✌️

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی