امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۶:۳۷ ق.ظ

شهید نادر مهدوی

🌹🚢
نام و نام خانوادگی: نادر مهدوی
تولد: ۱۳۴۲/۳/۱۴، روستای نوکار، شهرستان دشتی، استان بوشهر
شهادت: ۱۳۶۶/۷/۱۶، روی عرشه ناو آمریکایی یو‌.اس.اس‌چندلر
گلزار شهید: گلزار شهدای روستای بحیری، شهرستان دشتی.
🕊

🚢
✍🏻 سوده سلامت. اسفند ۹۹
👩🏻‍💻 مطهره میرکاظمی
🎤 لیلا مصلحی
🕊

🌹🚢

📚 *بوسه‌ی آخر*

- نادر کدامتان هستید؟!
نه فریاد خشمگین فرمانده آمریکایی و نه کوبیده شدن چکمه‌ها به عرشه‌ی ناو، ... فقط صدای موج‌های آرام خلیج فارس در آن شب تاریک و ابری در دلش موج می‌انداخت. او بود و خدا. دست‌ها و پاهایش به سختی بسته شده بود. سر را بالا گرفت و به آسمان لبخند زد. بالاخره موعد دیدار رسیده بود. پشیمان نبود که چرا لحظات آخر پس از درگیری خود را نجات نداده، دوستان شهیدش را از آب گرفته صدایشان زده ... زود است که به آنها ملحق شود.
- تویی؟
نادر با لگد فرمانده‌ آمریکایی پرتاب شد و صورتش بین کف سرد و چکمه‌‌ی سخت فشرده می‌شد. وقتی دخترش چند هفته دیگر به دنیا بیاید اسمش را زهرا می‌گذارند ... یا زهرا...
دورش را گرفته بودند. دیگر ترجمه‌ی حرف‌هایشان را نمی‌دانست. او بود و خدایش. چند ساعت پیش را به یاد می‌آورد که روی ساحل جزیره فارسی پیشانی بر خاک گذاشته بود. این سجده با همه‌ی سجده‌های عمرش فرق داشت. آسمان سرخ غروب نماز آخرشان را هنرمندانه رنگ کرده بود. جایی را که امام بوسیده بود بیشتر و بیشتر بر خاک فشرده بود.
حالا به بغض آنها که بدنش را سوراخ می‌کردند جز تبسّم چه می‌توانست داشته باشد؟! هیبت شیطان را در هم کوبیده بود و تبسم امامش را هدیه گرفته بود.
 یا حسین یا حسین..
آخرین گلوله هم جای بوسه‌‌ی سجده‌گاه را خواهد شکافت.

✍🏻 سوده سلامت. اسفند ۹۹
🕊️

🌹🚢
نادر مهدوی(حسین بسریا) در چهاردهمین روز از خرداد ماه ۱۳۴۲ در خانواده‎ای مستضعف امّا متدیّن و پرهیزکار در روستای نوکار، از توابع دهستان بحیری، در شهرستان دشتی، واقع در استان بوشهر دیده به جهان گشود. او ششمین فرزند خانواده بود.
به علت ارادت خاص مادرش به امام حسین علیه‌السلام و به خواست او، در خانه حسین صدایش می‌کردند.
به علت ارادتش به امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در عنفوان جوانی نام خانوادگی‌اش را به مهدوی تغییر داد.
در سال دوم دبستان بود که به مکتب رفت و قرآن کریم، این کتاب هدایتگر الهی را به مدد علاقه وافر و هوش سرشار خود، در عرض مدت تنها بیست و پنج روز نزد آقای علی فقیه ختم نمود.
در همین سال بود که خانواده‌اش از روستای نوکار، به روستای بحیری مهاجرت کردند و در آنجا ساکن شدند.
🕊

🌹🚢
شهید مهدوی، با ذکاوت و تیزبینی توأم با حقیقت‎طلبی، ضمن اهتمام به تحصیل، تمامی رخدادهای نهضت انقلابی و فراگیر آحاد ملت را تیزبینانه و کنجکاوانه جویا می‎شد و درباره آنها به کنکاش دقیق می‎پرداخت.
 مشکلات اقتصادی، دوری راه از منزل تا مدرسه و به خصوص پرداختن به فعالیت‌های پیگیر و گسترده انقلابی، سبب شد تا شهید، در پایه دوم راهنمایی به‎ناچار، ترک تحصیل نماید.

پس از ترک تحصیل، به جهت سامان‎بخشی به وضع معیشتی خود و کمک به والدینش، در مغازه‌ای که از ملک پدر و تنها برادرش فراهم ساخته بود، مشغول به کار شد. در کنار کار، فعالیت‌های انقلابی خود را نیز کماکان با بصیرت و علاقمندی فراوان، دنبال کرد.
🕊

🌹🚢
انقلاب که پیروز شد در آذرماه ۱۳۵۸ به عنوان بسیجی ویژه، به عضویت بسیج درآمد.
با شروع جنگ تحمیلی، کار را رها کرد تا عملاً هیچ ‎مانعی در راه فعالیت‌های شبانه‎روزی و خستگی‎ناپذیرش در مسیر خدمت به نهال نوپای انقلاب شکوهمند اسلامی، وجود نداشته باشد.
از همین‎رو با عزمی مصمّم به خانواده‎اش گفت: «با وقوع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، من دیگر حاضر به ادامه فعالیت در مغازه نیستم و به هر طریقی شده باید وارد عرصه خدمت در جبهه‎های جنگ شوم.» در این هنگام، او نوجوانی هفده ‎ساله بود.
🕊

🌹🚢
 در اول اردیبهشت ۱۳۶۰ رسماً در نهاد مقدس سپاه، استخدام شد.پس از مراحل آموزش اولیه در شیراز،  به عنوانِ اولین مأموریت، به تهران اعزام شد و به مدت دو ماه در جهت مبارزه بی‎امان با گروهک‌های ملحد و منافقین از خدا بی‎خبر، خدمات شایانی را به انجام رسانید.

پس از بازگشت از تهران و قبل از انجام عملیات طریق‎القدس، شهید مهدوی مأموریت یافت تا به همکاری با سپاه اهواز بپردازد.
🕊

🌹🚢
حضور نادر در عملیات فتح بستان، بیش از یک‌روز به طول نینجامید زیرا یکی از صمیمی‎ترین دوستانش به نام شهید نعمت الله تهمتن، در این عملیات به شهادت رسید و شهید مهدوی مأموریت یافت تا پیکر مطهر این شهید را به زادگاهش برگرداند.

شهید مهدوی پس از بازگشت به سِمَت معاون فرمانده سپاه جم منصوب شد و بعد از دو سال خدمت در سپاه جم، به سپاه بوشهر بازگشت و به سِمَت فرمانده عملیات سپاه خارک منصوب گردید.
🕊

🌹🚢
شهید مهدوی در سال ۱۳۶۱ با دختری مؤمنه از روستای بحیری به نام خانم سکینه جوکار ازدواج کرد.💍
مدت این زندگی مشترک، پنج سال بود و تنها حاصل آن، دختری است به نام زهرا مهدوی که چهل روز پس از شهادت پرافتخار پدرش به دنیا آمد.
🕊

🌹🚢
با شروع عملیات بدر، شهید مهدوی با گروهان دریایی تحت امر خود، فعّالانه و با رشادت تمام، در این عملیات شرکت جست و حماسه‏‎ای به یادماندنی از خود به نمایش گذاشت.

پس از پایان موفقیت‎آمیز عملیات بدر، در سپاهِ بوشهر، تصمیم به تشکیل ناوگروه دریایی گرفت و آن را «ذوالفقار» نام نهاد. ناوگروه دریایی ذوالفقار، وابسته به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و‌ نادر تا زمان شهادت، فرماندهی آن را به عهده داشت.

این یگان رزمی تازه تأسیس، در عملیات والفجر ۸، مسئولیت تدارک نیروهای رزمی به وسیله شناورها را داشت که آن را به نیکوترین وجه، انجام داد.
پس از آن در مناطق عملیاتی والفجر ۸ در راستای مأموریت سپاه، نقش موثری در ردگیری ناوها و ناوچه‎های دشمن، جلوگیری از فعالیت نیروی دریایی عراق و نیز مین‎گذاری در کانال خورعبدالله را داشت.

شهید در عملیات کربلای ۳ که در بهمن ماه ۱۳۶۵ آغاز شد حضوری مؤثر و مبتکرانه داشت که منجر به فتح اسکله و پایانه نفتی الامیه عراق گردید.
🕊

🌹🚢
نادر مهدوی به عنوان فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، از زمان ورود آمریکایی‌ها به خلیج‌فارس تا زمان شهادت، لحظه‌ای از نبرد بی‌امان با این جنایتکاران نیاسود و تمام توان و استعداد خود را در این‌راه به کار بست. او طی این مدت، عملیات‌ بسیاری را علیه آمریکایی‌های متجاوز ترتیب داد.

در تیرماه سال ۱۳۶۶ که اولین کاروان از نفتکش‌های کویتی با پرچم آمریکا (نفتکش کویتی اَلرَّخاء با نام مبدّل بریجتون) و اسکورت کامل نظامی توسّط ناوگان جنگی این کشور با تبلیغات رسانه‌ای گسترده به راه افتاد، در فاصله ۱۳ مایلی غرب جزیره فارسی، در اثر برخورد با مین‌های کار گذاشته شده توسّط سردار شهید مهدوی و یارانش، منفجر شد به طوریکه حفره‌ای به بزرگی ۴۳ متر مربّع در بدنه آن ایجاد گردید.
پس از اقدام دلیرانه سردار شهید مهدوی و همرزمانش در انفجار کشتی بریجتون، به پاس قدردانی از این عزیزان، به دیدار با حضرت امام نائل شدند.
🕊

🌹🚢
*شهادت*

در عصر روز ۱۳۶۶/۷/۱۶ سردار شهید نادر مهدوی همراه با تنی چند از همرزمانش، جهت انجام گشت‌زنی و حفاظت از آب‌‌های نیلگون خلیج‌فارس، با استفاده از دو فروند قایق تندرو توپدار و یک فروند ناوچه به سمت جزیره فارسی حرکت می‌کنند. پس از اقامه نماز مغرب در جزیره فارسی، مورد تهاجم نیروهای آمریکایی قرار می‌گیرند. نیروهای آمریکایی با چند فروند بالگرد بزرگ کبری به نام MS6 به ناوگروه حمله کرده و رادار پایگاه فرماندهی را منهدم می‌کنند که ارتباط ناوگروه با مرکز به کلّی قطع می‌شود.
پس از پانزده دقیقه درگیری شدید، آن‌ها با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را منفجر می‌سازند. با این وجود تنها ناوچه طارق که سردار شهید مهدوی بر آن سوار بود، سالم مانده و دو قایق دیگر هدف قرار گرفته و در آتش می‌سوزند. نادر می‌توانست به سلامت از میدان بگریزد اما با رشادت و مردانگی تمام، در پی گرفتن زخمی‌ها و پیکرهای مطهّر شهدا از آب برمی‌آید. آنها با همه توان سعی می‌کردند که اجازه ندهند تا بالگردهای آمریکایی به طرف آنها نزدیک شوند اما کار سختی بود زیرا این بالگردها بسیار کم صدا بودند و موقعیت‌یابی آنها در آسمان بسیار مشکل بود. نادر مهدوی و بیژن گرد و چهار نفر دیگر، پس از بیست دقیقه رزم جانانه و مردانه، زنده به چنگال دشمن می‌افتند...
🕊

🌹🚢
بالأخره پس از گذشت شش روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور سلطان‌نشین عمان تحویل گرفته شد و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران گردید.
هنگامی که پیکر مطهر نادر به خاک پاک میهن رسید، دست‌ها و پاهایش به صورت خیلی محکم بسته شده بود و نشان می‌داد که دشمن، حتّی از جسم بی‌جان این سردار شهید نیز می‌ترسیده است. نادر مهدوی بر عرشه ناو جنگی یو. اس. اس. چندلر، آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار می‌گیرد و سینه‌اش با میخ‌های بلند آهنین سوراخ می‌شود و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت می‌رسد.🕊

پیکر مطهر شهید نادر مهدوی با شکوه خاصی بر دوش هزاران تن از امت حزب‌الله، مقابل لانه جاسوسی آمریکا تشییع و سپس به بوشهر انتقال یافت. در آنجا نیز مجدداً بر دوش جمعیت انبوه مردم شهیدپرور تشییع شد و پس از آن جهت خاک‌سپاری به زادگاهش روستای بحیری بازگشت. مردم روستا با شور و شکوهی خاص و به نحو کم‌نظیری به استقبال پیکر غرقه‌ به‌ خون سردار شهید مهدوی رفتند و این پیکر گلگون‌ کفن را پس از تشییع، تا گلزار شهدای روستا، چون گوهری بهشتی به صدف خاک سپردند.🌹
🕊

🌹🚢
قسمتی از متن وصیت‌نامه شهید نادر مهدوی📝

بسم رب الشّهدا والصّدیقین
 به نام خدای دادگر. به نام خدای درهم کوبنده ستمگران و سلام بر ما و بندگان شایسته خدا و به نام خدای شهیدان.

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ.
 مپندارید و گمان نکنید که شهیدان مرده‌اند؛ بلکه زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می جویند.
 جوانان عزیز و برادرانم! اکنون که می‌رود تا انقلاب ما با دادن این همه شهید و به رهبری امام امت، ابراهیم زمان و بت‌شکن دوران، خمینی این مرد خدا به پیروزی نهایی برسد، ابرقدرت‌ها یا بهتر بگویم ابرجنایتکاران شرق و غرب، با به راه انداختن جنگ مرزی به دست جنایتکار خونخوار معروف جهان صدام یزید و جنگ داخلی به وسیله گروهک‌های منافق و راه انداختن ترور شخصیت‌ها و بمب‌گذاری توسط اینها جلوی پیروزی این انقلاب و جهانی شدنش را بگیرند. اما کور خوانده‌اند. یدالله فوق ایدیهم. دست خدا از همه دست‌ها بالاتر است!

نادر مهدوی📝 ۶۲/۵/۲۷
🕊

مستند *یادگار نادر* قسمت اول🎥

مستند *یادگار نادر* قسمت دوم 🎥🎥

مستند *یادگار نادر* قسمت سوم 🎥🎥🎥

مستند *یادگار نادر* قسمت چهارم🎥🎥🎥🎥

و به راستی تفاوت سرداران شهید ما و آن ملوانان آمریکایی دستگیر شده توسط ایران تا کجاست؟!
آن فرمانده ملوان آمریکایی با آنهمه تجهیزات نظامی که همراه دارد وقتی هنگام دستگیری از ترس گریه کرده و خودش را خیس می‌کند چگونه می‌تواند با سردار غیور ایرانی که پس از مقاومتی جانانه و درهم شکستن هیبت پوشالی ابرقدرت آمریکایی در حالیکه توانایی به عقب بازگشتن را دارد جوانمردانه به جمع کردن دوستان شهید و زخمی‌اش از روی آب‌ می‌پردازد تا به چنگال کثیف دشمن می‌افتد و بازهم تا پای شهادت جوانمردانه ایستادگی می‌کند برابری کند؟!!!!
دلاورمردی که دشمن حتی از جسم بی‌جانش هم هراسناک است...
و اینست معنی حقیقی سربازان گمنام امام زمان عجل الله فرجه‌الشریف...
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


حماسه شهید نادر مهدوی از بیان همراهان و همرزمانش📽️
ارسالی از اعضای محترم گروه سی روز سی شهید🌹

مستند *رو در رو با شیطان*
همه گفته‌ها و ناگفته‌ها درباره سردار *شهید نادر مهدوی* و همراهانش🎥
پیشنهاد مشاهده📣
پخش شده از سیما برنامه *ثریا*
ارسالی از اعضای محترم گروه سی‌روز سی‌ شهید

تا اقتدار نام نادر هست
سکان این دریا بود در دست
ما همچنان پیروز میدانیم
تا مهدوی هایی دلاور هست


#شهید_نادر_مهدوی

✍🏻 ملیحه بلندیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی