امامزادگان عشق

بگذار اغیار درنیابند که این قلبهای ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و روح ما در چه ملکوتی شادمانه سر می کند و سرِ ما در هوای کدامین یار خود را از پا نمی شناسد.بگذار اغیار هرگز درنیابند.چه روزگار شگفتی !
دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶ ق.ظ

شهید علی اکبر رضایت

حرف دل:

سوم خرداد روز تجلی روحیه امید در میان دل‌های مبارزانی بود که همه دنیا کمر به نابودی‌شان بسته بودند.
نبرد بزرگ و حماسی فتح خرمشهر مشت محکمی بود بر دهان دشمنان اسلام و ایران و انقلابش که با یاری خدا تمام نقشه‌های ابرقدرت‌های جهان نقش بر آب شد.
آری! شکست دادن ایران از نظر نظامی محال است.
پیروزی عملیات بیت‌المقدس شروعی بود برای شکل‌گیری نهضت مقاومت در هرجای دنیا که ندای مظلومی به گوش می‌رسید‌.
و این پیروزی با ریخته شدن خون‌هایی به ثمر رسید که ایران و مردمان غیورش تا ابد خود را مدیون آن می‌دانند. و آرزوی امام امتش این است: *"خدایا! مرا با بسیجیانم محشور فرما".*
آنچه که امروز از نظر می‌گذرانید، روایت زندگی و شهادت یکی از همان بزرگ‌مردانی است که در آزادسازی خونین‌شهر دلاورانه ایستاد تا به لقاءالله رسید.
فرزند عزیزش سرکار خانم "سمیه رضایت" بانی این آشنایی ماست.

نام و نام خانوادگی: *علی‌اکبر رضایت*
تولد: ۱۳۳۲/۸/۲۸، روستای رحمت‌آباد توابع خوانسار استان اصفهان.
شهادت: ۱۳۶۱/۳/۳، خرمشهر.
گلزار شهید: گلزار شهدای روستای رحمت‌آباد.

علی اکبر رضایت در ۲۸ آبان سال ۱۳۳۲ در خانواده‌ای مذهبی در در روستای رحمت‌آباد از توابع شهرستان خوانسار چشم به جهان گشود. پدرش اهمیت فراوانی به تحصیل علم و دانش فرزندانش می‌داد، از این رو پس از گذراندن دوره دبستان به شهرستان گلپایگان رفت تا ادامه تحصیل دهد.
بعد از اخذ دیپلم، به تهران آمدند و به عنوان مهندس مکانیک هواپیما(همافر) در نیروی هوایی ارتش استخدام و برای گذراندن دوره‌های تکمیلی آموزشی به آمریکا اعزام شدند. بعد از گذراندن دوره ۱۸ ماهه به ایران بازگشتند تا هرچه بهتر به وطن خدمت کنند.
 
در سال ۱۳۵۷ ازدواج کردند که حاصل آن دو فرزند دختر و یک پسر می‌باشد.
شهید رضایت در پایگاه هشتم شکاری اصفهان، در بخش مراقبت پرواز مسئولیت داشت و با شروع جنگ تحمیلی در گروه ضربت پایگاه نیز همکاری می‌کرد‌.
قلبی آکنده از عشق به امام داشت و این سبب شد تا طبق فرمان امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، برای دفاع از کشور اسلامی، در تاریخ ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ به عنوان نیروی بسیجی به جبهه برود و در عملیات پیروزمندانه‌ی فتح‌المبین شرکت کند تا در روز آزادسازی خرمشهر،حین پاکسازی شهر، تیر خشم دشمن بعثی به پشت سرش اصابت کرده، جام شیرین شهادت را بنوشد و به وصال محبوب برسد.

سرکار خانم سمیه رضایت نور‌دیده‌اش، در این محفل همراه ماست. مفتخریم که از پدرش برای ما اینگونه روایت می‌کند:
وقتی پدرم شهید شد من هنوز به دنیا نیامده بودم. سه ماه بعد متولد شدم. از مادر و عمه‌هایم زیاد شنیده‌ام خوبی‌های پدرم را. یکی از بهترین آنها مربوط می‌شود به زمانی که برای ادامه تحصیل به آمریکا اعزام شده بود. خداوند توفیقی به او داده و یک نفر را مسلمان و شیعه کرده بود. تا سال‌ها بعد که پدرم در ایران بود، آن شخص برایش نامه می‌فرستاد.

متن وصیت‌نامه
صفحه اول📄

 

متن وصیت‌نامه
صفحه دوم📄

 

وصیت نامه شهید علی‌اکبر رضایت:📝
الحمدلله رب العالمین اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمداً رسول الله و اشهد ان امیرالمومنین علی ولی الله و احد عشر من ولد علی ابن ابیطالب المعصومین حجت الله و اشهد ان الموت حق و المیزان حق و المعاد حق و الاسلام حق و القرآن کتاب المنزل حق.
 
خدایا! تو را شکر می‌گویم که مرا در کشور اسلامی آفریدی. خدایا! تو را شکر می‌گویم که مرا در خانواده مسلمان آفریدی. خدایا! تو را شکر می‌گویم این که همه نعمت‌هایی را که زبانم قادر به شمردن آن‌ها نیست به‌ من عطا فرمودی و تو را شکر می‌گویم این که مرا زنده نگه داشتی زمانی که جمهوری اسلامی ایران به رهبری زعیم و فقیه جامع الشرایط، نائب امام زمان (عج الله فرجه) حضرت روح الله موسوی الخمینی تأسیس، و دست جنایتکاران از ایران کوتاه گردید و تو را شکر می گویم این‌که با وجود موقعیت شغلی که در زمان طاغوت داشتم امروز از برکت نظام جمهوری اسلامی توانستم قدمی در راه پیشرفت جمهوری اسلامی بردارم و از تعالیم انسان‌ساز اسلام، قدری بهره‌مند شوم.
و از خدای بزرگ طلب آمرزش می‌کنم به حق خون شهدا و به حق اولیاء خودش و به حق صدیقین که از گناهان گذشته من تا این ساعت که به علت عدم آگاهی و نداشتن شناخت کافی بوده است مرتکب شده‌ام درگذرد چون معتقدم که خداوند ارحم الراحمین است.

و اما بعد چند سفارش دارم که ذیلا معروض می‌دارم بلکه مورد خشنودی خداوند قرار گیرد.
۱_ خطاب به همسر مهربانم: ای همسر عزیز، ای همراز من و ای کسی که در زندگی شریک من هستی برای کسی که بعد از من، نگهداری و سرپرستی فرزندانم به تو واگذار می‌شود و تربیت آنها در سطح خانواده به عهده توست و خلاصه ای کسی که معنویت و مادیات زندگیم و بچه‌ها بعد از نظر خدای متعال در دست توست *شما را ابتدا به تقوا متذکر می‌شوم*.

البته کلمه تقوی ابعاد مختلف دارد که جای تشریح ندارد و درک و فهم و پیگیری آن را به شما واگذار می‌نمایم. ۲_ شما را به پیروی از دستورات دقیق انسان‌ساز اسلام سفارش نموده برای این کار باید همواره پیرو راه ولایت فقیه که استمرار راه انبیا و در نتیجه راه خداست باشید.
۳_ فرزندانمان را تحت تعالیم عالیه اسلام، تربیت صحیح نموده و آنها را پیوسته در تحقیقات اسلامی تشویق کن.
۴_ اگر من از فیض شهادت برخوردار شدم فرزندانم را لباس نو بپوش و به آنها دروغ نگو. بگو پدرت شهید شده و برایم گریه نکنید فقط پدرم را دلداری داده و او را احترام کنید.
دوم خطاب به فرزندانم:
فرزندان عزیزم شما را به تقوی دعوت نموده و به پیروی از تعالیم عالیه اسلام سفارش می‌کنم و از شما آرزومندم و امیدوارم که از مادرتان به خوبی احترام و پشتیبانی نمائید و در هر حالت به او کمک کنید و در هر حالت خدا را فراموش ننموده و در هر جا مسئله اسلام را بر هر چیز مقدم بدانید.
سوم خطاب به پدر و مادرم:
پدر بزرگوارم از شما حلالیت می‌طلبم شما خیلی حق به گردنم دارید که من از انجام آنها برنیامده‌ام. امیدوارم مرا ببخشید. از شما تقاضا دارم در کلیه اوقات صبور باشید. و مرا دعا کنید و برادران و خواهرانم را پیوسته در راه انقلاب اسلامی و خط ولایت فقیه که راه انبیایی و ثمره خون شهدای از صدر اسلام تاکنون است تشویق کنید و از متذکر شدن به نماز و اصول دین آن‌ها را فراموش نکنید.
چهارم خطاب به برادران و خواهرانم: برادران و خواهران عزیز، اسلام در همه اوقات احتیاج به پشتیبانی دارد و خط مشخص اسلام را تشخیص داده راه صحیح را انتخاب کنید. پیوسته قرآن بخوانید و از مسائل قرآن استفاده کنید و در صورت شهید شدنم راه مرا ادامه دهید..
بیشتر فرصت نداشتم بنویسم.
رضایت ۶۱/۲/۱۸📝

روحش شاد و نامش جاوید باد.🌺

 

شادی روح همه شهدای آزادسازی خرمشهر و فرمانده دلاورشان سردار شهید محمد جهان‌آرا صلوات🌺🌺

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی